Marka bez jakichkolwiek wartości ryzykuje, że stanie się nieistotna dla konsumentów.
Jak wynika z badania McKinsey „Covid-19 US Consumer Pulse Survey”, przeprowadzonego wśród amerykańskich konsumentów, 42% respondentów z pokolenia Millenials i Generacji Z zwraca uwagę na wartości komunikowane przez marki i podaje je jako główny powód zmiany dotychczas kupowanych produktów. Wyniki te po raz kolejny potwierdzają, że świadomość społeczna wśród najmłodszych grup konsumentów jest na najwyższym poziomie od lat, a znaczenie wartości i celu marki nabiera jeszcze większej wagi.
Millenialsi w rekordowym tempie zmieniają swoją lojalność wobec marek. Około 40% konsumentów zmienia markę produktu, kierując się poszukiwaniem wartości, w połączeniu z większym naciskiem na dostosowanie do celu i jakość samego produktu.
Wraz ze wzrostem siły zakupowej młodszych pokoleń rośnie wśród marek potrzeba posiadania wyraźnych wartości wplecionych w DNA. Firmy, które nie mają jasno komunikowanego przesłania, ryzykują utratę znaczenia w erze coraz bardziej opartej na wartościach. Aby przekaz i komunikacja celu marki były skuteczne, muszą się głęboko przez nią przebić, w przeciwnym razie wszelkie działania marketingowe będą nieskuteczne i być może zostaną uznane za bezcelowe, a co gorsza za cyniczne. Żeby firmy odniosły sukces dzięki skutecznemu marketingowi ukierunkowanemu na cel, muszą wziąć pod uwagę: dopasowanie wartości brandu i zainteresowań odbiorców, wspólną komunikację, przynoszenie obopólnych korzyści oraz działania niemarketingowe.
Przykłady marek komunikujących wartości:
Źródło:
McKinsey „Covid-19 US Consumer Pulse Survey”, USA, 18-22 luty 2021 r.
Data publikacji: 08.10.2021 r.