Weryfikacja strategii komunikacji #opiniejuroraeffie cz. 3/2020 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Weryfikacja strategii komunikacji #opiniejuroraeffie cz. 3/2020

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, stworzyło cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy trzecią część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na obszarach strategii komunikacji, które powinny w pierwszej kolejności ulec weryfikacji w kontekście nowej sytuacji spowodowanej pandemią. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącego jednej z grup jurorskich, Wojciecha Putrzyńskiego, CEO ChangeServiceplan.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Insight konsumencki to, wg jurorów Effie Awards, obszar strategii komunikacji, który powinien w pierwszej kolejności ulec weryfikacji w kontekście nowej sytuacji spowodowanej pandemią (63% wskazań). Co ciekawe jedynie 3% ankietowanych jurorów uznało poziom inwestycji w reklamę jako element, który w pierwszej kolejności powinien ulec weryfikacji.

#opiniejuroraeffie

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Wojciech Putrzynski2

 

Pandemia zmieniła oblicze świata, ale chyba nie powinniśmy się czuć zaskoczeni. Wszyscy wiemy, że jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana. A jednak takiej zmiany mało kto się spodziewał. Jak to wpłynie na motywacje i wybory konsumentów? Odpowiedź na to pytanie to teraz nasz marketingowy Święty Graal. Według mnie na znaczeniu zyska zainteresowanie konsumentów motywacją marek. Uważam, że pandemia zmobilizowała ludzi do uważniejszego przyglądania się temu, czym – oprócz chęci zysku – kierują się marketerzy. To, czy firma jest odpowiedzialna społecznie, czy przeznacza część swoich zysków, żeby zadbać o bezpieczeństwo pracowników i klientów, jaki ma wkład w walkę z negatywnymi skutkami tego, co się dzieje, będzie więcej niż dotąd ważyć w procesie wyboru marek. Każda dobra strategia marketingowa będzie musiała wziąć ten aspekt pod uwagę. Tegoroczna kategoria Effie „Positive change – CSR, Edukacja społeczna i Pro bono” wydaje mi się w tym kontekście szczególnie interesująca. Bardzo jestem ciekaw, jak ten nowy kontekst wpłynie zarówno na same zgłoszenia konkursowe, jak i na ocenę ich roli i wagi.

 

Share

Podobne artykuły