wpisz szukaną frazę
Szukaj

Więcej urządzeń to więcej konsumowanych treści TV

Jak ludzie na całym świecie wykorzystują dostępne urządzenia i platformy, aby oglądać telewizję? Na to pytanie odpowiada badanie Viacom pod tytułem „TV Matters”. Odpowiedzi udzieliło 16 tysięcy respondentów z 16 krajów, w wieku 6-44.

 

Biorąc pod uwagę globalne dane, średnio na jednego użytkownika przypada ponad 10 urządzeń do odbioru treści TV

W przypadku nastolatków ta liczba jest jeszcze wyższa – średnio 13 urządzeń. Największa liczba urządzeń przypada na mieszkańca w Stanach Zjednoczonych (13,4), Meksyku (11,7), Australii (11,5), Wielkiej Brytanii (11,3) oraz Szwecji (11,3).

australia_1_1(1)

 

 

Prawie 40% gospodarstw domowych posiada urządzenia streamujące telewizję z Internetu

38% gospodarstw domowych korzysta w mieszkaniu z urządzeń streamujących treści telewizyjne z Internetu. Najpopularniejsze z nich to Chromecast (15%), Apple TV (14%) i Amazon Fire Stick (8%).

 

 

Liczba konsumentów korzystających z takich urządzeń wzrosła w latach 2014-2017

Odsetek osób korzystających ze Smart TV wzrósł z 30% do 41%.

 

 

81% badanych oglądało tyle samo lub więcej treści telewizyjnych, co rok wcześniej

Na pytanie o ilość oglądanego kontentu w porównaniu z poprzednim rokiem, 29% badanych przyznało, że ogląda go więcej. 52% konsumuje mniej więcej tyle samo treści, co rok wcześniej, a 19% ogląda ich mniej.

 

 

Badani we wszystkich krajach wyrazili zainteresowanie dostępem do większej liczby źródeł telewizji

Część badanych widzów chciałaby mieć dostęp do platform SVOD, inni wyrazili chęć subskrypcji  płatnej telewizji – zwłaszcza mieszkańcy Azji i Ameryki Łacińskiej.

 

 

Konsumenci wymagają serwisów łatwych w obsłudze

Badani podkreślali, że wolą korzystać z platform i serwisów wideo, które są przyjazne użytkownikom.

 

 

Widzowie korzystają z różnych serwisów wideo w zależności od potrzeby

Płatna telewizja to pierwszy wybór konsumentów po włączeniu telewizora, okazuje się też bezkonkurencyjna w przypadku wydarzeń na żywo. SVOD oferuje szeroką gamę treści i sprawdza się przy binge-watchingu. YouTube to krótkie i łatwo przyswajalne klipy w biegu. Aplikacje i wideo na żądanie nadawcy przydają się z kolei, gdy widzowie chcą nadrobić zaległe programy.

 

 

 

Źródło:

www.insights.viacom.com/post/global-viewers-are-accessing-content-in-new-ways-and-watching-even-more-than-before/ , 11.12.2017

 

Data publikacji: 23.02.2018 r.

Share

Podobne artykuły