Zamknięcie kin, teatrów i muzeów otworzyło nowe możliwości przed serwisami VOD i streamingowymi.
Przykładem wykorzystania tych możliwości jest Disney+, który na początku lipca wprowadził do streamingu na swojej platformie ekranizację niezwykle popularnego teatralnego musicalu Hamilton. Nagrodzony 11 statuetkami Tony, musical odnotował najwyższe noty w 2016 r., tygodniowo osiągając 1,9 miliona ze sprzedaży biletów. Przeniesienie kultowego spektaklu z Broadwayu na ekran telewizora i wyemitowanie go ponad rok przed planowaną premierą kinową, to krok w stronę konsumentów obecnie szukających rozrywki w telewizji abonamentowej. Disney+ przyznaje, że na decyzje o przyspieszeniu premiery kinowej i przeniesieniu musicalu do swojej streamingowej platformy miały wpływ głównie dwa czynniki: fakt, że ludzie nadal przebywają przez większość czasu w domu, oraz to, że dzięki udostępnieniu online musicalu Hamilton, ludzie, którzy nigdy nie mieli okazji zobaczyć go na Broadwayu, mogą doświadczyć scenicznej kultury z najlepszych miejsc w swoim domu. Prezes Walt Disney Company Bob Iger wygłosił poruszające oświadczenie na ten temat; „W świetle niezwykłych wyzwań, przed którymi stoi nasz świat, ta historia o przywództwie, wytrwałości, nadziei, miłości i mocy ludzi do jednoczenia się z siłami przeciwności jest zarówno istotna, jak i wpływowa”.
Dostępność rozrywki i kultury to jedna z potrzeb konsumentów obecnych czasów. Kina samochodowe w Ameryce przeżywają ponowny rozkwit, a z popularności tej formy rozrywki zaczerpnięto pomysł na umożliwienie konsumentom obcowania ze sztuką piękną. Muzeum Sztuki w Toronto w Kanadzie umożliwiło zwiedzanie wystawy „Immersive Van Gogh” i oglądanie oryginalnych prac Van Gogha z wnętrza własnego samochodu. Dzięki tej innowacji widzowie mogą w bezpieczny sposób i przy zachowaniu dystansu społecznego zobaczyć wielowymiarowe projekcje dzieł wielkiego malarza w połączeniu z pokazem świetlnym i aranżacją muzyczną.
Źródła:
Netbase Quid, raport: „Innovative ways brands are meeting consumer demand COVID-19 Report”, USA, czerwiec 2020 r.
Data publikacji: 24.07.2020 r.