wpisz szukaną frazę
Szukaj

Wzrastające znaczenie kontentu na rynku Pay TV

Na rynku płatnej telewizji walka o konsumenta w 2018 roku będzie zacięta. A jaką postać przybierze? Między innymi inwestycji w oryginalny kontent.

 

Oryginalne produkcje płatnej telewizji i platform SVOD stały się jednymi z najbardziej cenionych przez widzów propozycji. Serialowy thriller grupy Sky (firma telekomunikacyjna i główny dostawca płatnej telewizji w Wielkiej Brytanii) przyciągał co tydzień widownię na poziomie 1,7 miliona, natomiast całe 9 odcinków drugiej serii Stranger Things produkcji Netflix obejrzało w ciągu jednego dnia od udostępnienia ponad 360 tysięcy osób.

 

W odpowiedzi na ten trend platformy Pay TV z roku na rok wydają coraz większą część swoich budżetów na treści wideo. W 2016 na jednego subskrybenta Sky przypadało 350 dolarów przeznaczonych wyłącznie na kontent. W przypadku serwisów Netflix i Amazon było to odpowiednio 150 i 50 dolarów na jednego użytkownika. Liczby te jednak ciągle wzrastają.

 

 

Dyrektor zarządzający treściami wideo w firmie Sky, Gary Davey, przyznaje, że nigdy wcześniej nie było takiej rywalizacji w świecie telewizyjnego kontentu. Dlatego też Amazon obecnie wydaje około 140% swojego przychodu z wideo na oryginalne treści, a Netflix planuje w tym roku przeznaczyć na nie nawet 8 miliardów dolarów.

 

 

Grupa Sky podjęła z kolei decyzję o zwiększeniu inwestycji w przedsiębiorstwa produkcyjne (współpraca z pięcioma włoskimi firmami realizującymi produkcje) i kontent regionalny (wyższe wydatki na lokalną produkcję w Niemczech). Na treści oryginalne firma Sky w 2018 przygotowała budżet o 25% większy niż w ubiegłym roku.

 

Ponadto, w 2017 Sky wyprodukowało 1000 godzin całkiem nowego kontentu, co złożyło się na 100 produkcji. Spora część z nich to seriale i programy, które wróciły na antenę z kolejnym już sezonem. Świadczy to o przywiązaniu widzów, a także wartości, jaką niesie za sobą oryginalna treść.

 

 

 

Źródła:

Raport “How Pay TV can triumph in the Post-OTT era”, Videonet i Nagra, 14.11.2017
www.ampereanalysis.com/blog/863e5dc0-f585-4713-af90-ff12be15fbe0, 26.01.2017
www.techcrunch.com/2017/11/03/over-15-million-watched-the-stranger-things-2- premiere-by-its-third-day-on-netflix/, 3.11.2017
www.skymedia.co.uk/news/sky-original-production-tin-star-draws-1-7-million-viewers/, 18.12.2017

 

Data publikacji: 02.02.2018 r.

Share

Podobne artykuły

Klauzula informacyjna

Użytkowniku,
chcemy przekazać Ci informację o zmianie polityki prywatności w serwisach, których operatorem jest TVN S.A., wynikającej z dostosowania TVN S.A. do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Ważne jest dla nas, abyś wiedział, co dzieje się z Twoimi danymi i jak możesz nimi zarządzać. Dlatego prosimyCię o przeczytanie poniższej wiadomości. Pełna informacja dotycząca prywatności Użytkownika znajduje się tutaj
Zespół TVN S.A.

Jakich Twoich danych dotyczy przetwarzanie i kto jest ich administratorem?
Gdy korzystasz z naszych serwisów, bez zakładania konta, danymi osobowymi, które przetwarzamy mogą być, np. adres IP Twojego urządzenia, dane pozyskiwane na podstawie plików cookies lub podobnych mechanizmów zapisywania informacji w urządzeniach Użytkowników, o ile pozwolą one na zidentyfikowanie Ciebie. Podczas zakładania konta w naszym serwisie podawane są dodatkowe informacje, które pozwalają na identyfikację Użytkownika i korzystanie z naszych usług, np. adres poczty elektronicznej. Więcej informacji na temat zakresu danych osobowych oraz cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które Twoje dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakim sposobem, jest TVN S.A. (dalej „TVN”) z siedzibą i adresem w Warszawie przy ul. Wiertniczej 166.

Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Twoich danych osobowych przez TVN?
TVN przetwarza Twoje dane osobowe, aby umożliwić korzystanie z serwisów prowadzonych przez TVN, dopasowywać wyświetlane treści i reklamy do Twoich zainteresowań, prowadzić pomiary jakości i skuteczności, ulepszać treści oraz usługi, informować Cię o treściach i usługach TVN i naszych Partnerów („Partnerzy), których lista znajduje się tutaj, udostępniać w serwisach przestrzeń reklamową, prowadzić działania marketingu bezpośredniego, zapewnia bezpieczeństwo przetwarzania informacji, zarządza systemami teleinformatycznymi oraz ochroną lub dochodzeniem roszczeń [dowiedz się więcej]

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes TVN, lub spółek z grupy kapitałowej TVN [dowiedz się więcej]. Obejmuje on ulepszanie usług, zapewnienie ich najlepszej jakości oraz informowanie o nich Użytkowników. Wyświetlanie w serwisach reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań, dzięki zautomatyzowanemu porównaniu Twoich zainteresowań i preferencji z modelowymi zainteresowaniami i preferencjami użytkowników internetu (profilowanie), umożliwia natomiast pokrycie kosztów usług dostarczanych nieodpłatnie [dowiedz się więcej]. W niektórych naszych serwisach podstawą przetwarzania danych osobowych może być zgoda, o czym zawsze zostaniesz poinformowany.
Partnerzy, jako odrębni od TVN, administratorzy danych osobowych, przetwarzają Twoje dane osobowe na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu lub zgody. Możesz zarządzać swoją zgodą, w tym ją cofnąć [dowiedz się więcej].
Korzystanie z naszych serwisów po założeniu konta, objęte jest natomiast podstawą prawną wynikającą z zawartej w ten sposób z Tobą umowy, której treść stanowi regulamin świadczenia usługi akceptowany przez Ciebie podczas zakładania konta.
Podanie danych jest dobrowolne.

Jakie masz uprawnienia wobec TVN w zakresie przetwarzanych danych?

Możesz żądać od TVN: dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, a w niektórych przypadkach do ograniczenia przetwarzania oraz niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także masz prawo wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, np. wtedy, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. [dowiedz się więcej]
Masz prawo wnieść skargę dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Komu TVN udostępnia Twoje dane osobowe?

TVN, co do zasady nie udostępnia osobom trzecim Twoich danych osobowych, za wyjątkiem sytuacji, w których TVN posiada ku temu podstawę prawną, w tym na żądanie podmiotów uprawnionych, lub kiedy jest to niezbędne do wykonania usług oferowanych przez TVN, np. przedsiębiorcom zapewniającym hosting naszych serwisów.

Jak długo TVN przechowuje Twoje dane osobowe?

TVN przechowuje dane osobowe Użytkowników jedynie przez czas, jaki jest niezbędny dla zrealizowania celów, dla których dane zostały zebrane oraz pod warunkiem zachowania aktualności jednej z opisanych powyżej podstaw prawnych, bądź, gdy pojawiła się nowa podstawa, np. przepis prawa lub konieczność realizacji roszczeń w postępowaniu sądowym.
Z kim możesz się skontaktować, aby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez TVN?
Jeśli masz pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w serwisach prowadzonych przez TVN, możesz się skontaktować z przedstawicielem TVN, wykorzystując dane kontaktowe: iod@tvn.pl


Jeśli jesteś naszym zarejestrowanym użytkownikiem, informacje na temat ochrony Twoich danych osobowych znajdują się tutaj: Pełna Klauzula Informacyjna