Liczba abonamentów płatnej telewizji wzrośnie o 60 milionów
w ciągu najbliższych pięciu lat.
Według nowego raportu Digital TV Research, globalna liczba abonentów osiągnie 1,08 miliarda do 2024 r. Raport wskazuje również, że IPTV (Internet Protocol Television) odniesie największy sukces w ciągu najbliższych pięciu lat, pozyskując 100 milionów subskrybentów i osiągając ich łącznie 357 milionów. IPTV to system dostarczania telewizji cyfrowej za pośrednictwem set-top boxa podłączonego do Internetu. Umożliwia oglądającemu interakcję poprzez kreowanie własnego repertuaru, doboru i czasu emisji audycji oraz posiada dostęp do wielu dodatkowych usług np: gier sieciowych, informacji lokalnych. W 2010 r. zasięg IPTV wynosił 2,5%, a w 2018r. – 15,4%. Do 2024 r. penetracja płatnej IPTV dotrze do jednej piątej gospodarstw domowych.
Pomimo wzrostu abonentów, przychody z płatnej telewizji spadną. Wynika to głównie z faktu, że chociaż nastąpi globalny wzrost liczby abonentów, połowę z nich będą stanowić mieszkańcy Chin (19 milionów nowych abonentów w latach 2018-2024) i Indii (26 milionów nowych abonentów), gdzie koszty subskrypcji i płace są niższe. W raporcie stwierdzono, że przychody z płatnej telewizji osiągnęły najwyższy poziom w 2016 r., wynosząc 205 mld USD oraz że spadną o 17% w stosunku do 171 mld USD w 2024 r.
Niedawny raport firmy twierdzi również, że widzowie transmisji strumieniowej mogą wyprzedzić płatną telewizję do 2023 r. Dane rynkowe cytowane przez firmę sugerują, że 2 miliony Amerykanów zrezygnowało z płatnej telewizji w 2019 r. Przychody z płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych osiągną 70 mld USD w 2024 r., Co oznacza spadek o prawie jedną trzecią ze szczytu wynoszącego 106 mld USD w 2015 r.
Źródło: https://www.digitaltveurope.com/2019/09/11/pay-tv-subs-projected-to-rise-revenues-to-dip/, 19.10.2019
Data publikacji: 29.11.2019