Nowe badanie wykazało, że 53% użytkowników connected tv (CTV) chciałoby, aby wszystkie reklamy telewizyjne miały szybką opcję zakupu produktu, a 63% chciałoby, aby na ekranie telewizora wyświetlały się informacje o sklepie lub marce.
Raport „Shoppable TV Report: 2024 and Beyond” firmy LG Ad Solutions wykazał, że 81% badanych podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem reklam, a 63% często odkrywa nowe marki i produkty za ich pośrednictwem. Poza wpływem i odkrywaniem produktów 47% konsumentów dokonało zakupu po obejrzeniu spotu w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
Aż 30% badanych wskazało, że robi zakupy przy użyciu CTV, chociaż zdecydowana większość korzysta nadal z telefonu komórkowego lub laptopa/komputera.
W badaniu podkreślono również znaczenie kodów QR. 7 na 10 widzów przyznaje, że podobają się im kreacje reklam telewizyjnych z kodem QR, a prawie połowa deklaruje, że zeskanuje kod w reklamie, aby móc skorzystać z rabatu.
Autorzy raportu podkreślają, że skuteczność kodów QR wynika z personalizacji i targetowania reklamy. Według badania głównym powodem, dla którego konsumenci nie skanują kodów QR, jest brak zainteresowania produktem lub marką (70%). Odpowiedzi respondentów wskazały, że najchętniej skanowane są kody QR kategorii: odzież, sprzęt RTV i AGD. Branża spożywcza, restauracje i tv/film miałyby największe szanse na sfinalizowanie zakupów z wykorzystaniem kodów QR w kreacji reklamy.
Źródło:
LG Solutions, „The Shoppable TV Report – 2024 and Beyond”, USA, grudzień 2023 r.
Data publikacji: 22.03.2024 r.