W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem strategicznym konkursu i gali, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2023.
KATEGORIA:
Finance & Insurance
TYTUŁ KAMPANII:
„Bądź KOTEM płatności”
PRODUKT:
BLIK
LIDERZY:
Change Serviceplan, Spark Foundry
WSPÓŁZGŁASZAJĄCY:
Performics, LiquidThread
KLIENT:
BLIK
OPIS KAMPANII:
Od początku BLIK rozwijał się, przyciągając do marki młode osoby. Po znacznym wysyceniu tego segmentu marka musiała zmierzyć się z nietypowym wyzwaniem „postarzenia” brandu. Konieczna była zmiana strategii komunikacji. Jednak należało ją przeprowadzić tak, aby nie osłabić marki ani jej postrzegania przez dotychczasową grupę młodszych użytkowników. Powstał nowy świat BLIKA w ramach idei „Bądź KOTEM płatności”. Po raz pierwszy przedstawiliśmy markę jako kompleksową, uniwersalną metodę płatności, umieszczając ją w kontekście codziennych sytuacji i nadając komunikacji tutorialowy charakter. BLIK spektakularnie poprawił wyniki wśród osób 40-59. Wzrósł TOM, penetracja oraz wymiary wizerunkowe.
WYNIKI KAMPANII:
Penetracja w grupie 40-59 wzrosła z 64% w Q1 2022 do 73% w Q1 2023.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII FINANCE & INSURANCE:
Odnalezienie i zastosowanie dodatkowego paliwa wzrostu dla marki, która już tyle osiągnęła, nie jest łatwym zadaniem. A zdobycie zainteresowania grupy docelowej, która niechętnie zmienia swoje stare przyzwyczajenia – to wyzwanie wręcz niemożliwe. A jednak…!
Nagrodzona kampania to przykład dbałości o zachowanie tego, za co markę kochają obecni użytkownicy i jednocześnie stworzenie opowieści, która porwie do działania zupełnie nowych odbiorców. Przepisem na sukces okazał się pomysł kreatywny dający elastyczność opowiedzenia o wielu zaletach produktu. Do tego doskonale dobrane media do nowej grupy celowej i… voilà. Mamy złote rezultaty sprzedażowe i wizerunkowe.
Data publikacji: 30.11.2023 r.