W dzisiejszym świecie sposób, w jaki widzowie konsumują telewizję zmienił się i zróżnicował wraz ze wzrostem usług ad free, VOD i multiscreeningu.
Dzisiejsi konsumenci oczekują, że reklama będzie bardziej wiarygodna, zintegrowana i adekwatna do codziennego życia. Product placement jest w stanie spełnić te oczekiwania poprzez włączenie marki do narracji programu bez wzbudzania poczucia odrzucenia wśród widzów.
Pandemia COVID-19 skłania konsumentów do częstszego korzystania z płatności bezdotykowych. Badanie Visa wykazało, że dwie trzecie (65%) konsumentów na całym świecie wolałoby w przyszłości korzystać z płatności zbliżeniowych równie często lub częściej niż dzisiaj. Rosnące zapotrzebowanie na płatności bezdotykowe pokazuje, że płacenie w sposób zbliżeniowy stało się dla europejskich konsumentów i sprzedawców częścią codziennego życia. Transakcje zbliżeniowe są coraz popularniejsze, ponieważ łączą w sobie szybkość z wygodą i bezpieczeństwem.
Wyzwaniem dla stacji ITV było pokazanie łatwości, wygody i bezpieczeństwa zarówno pod względem higienicznym, jak i ochrony dokonywania transakcji przy wykorzystaniu autorytetu znanych i lubianych postaci – pokazanie prostoty korzystania z tej usługi zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców i usługodawców.
ITV przeanalizowała wszystkie badania dotyczące lokowania produktu, które przeprowadziła w ciągu ostatnich 10 lat, aby pogłębić wiedzę na temat wpływu tego narzędzia marketingowego na widzów oraz korzyści, jakie może odnieść reklamodawca, jakie może odnieść reklamodawca, włączając product placement do działań prowadzonych w ramach kampanii. Zgodnie z badaniami ITV Product Placement Study 2019 – lokowanie produktu może skutecznie stymulować zarówno długo-, jak i krótkoterminowe zachowania widzów:
Odpowiedzią na wyzwanie okazało się lokowanie marki Visa w dwóch najdłużej emitowanych brytyjskich serialach, pokazujących codzienne życie bohaterów, mieszkańców fikcyjnej miejscowości – Emmerdale oraz postaci mieszkających przy fikcyjnej ulicy w Manchesterze – Corronation Street.
W wyniku umieszczenia aktywnych scen lokowania produktu w uwielbianych i wielokrotnie nagradzanych brytyjskich serialach stacji ITV, prawdopodobieństwo skorzystania z technologii zbliżeniowej w ciągu najbliższych 6 miesięcy wzrosło z 49% do prawie 100 %. Product placement może zwiększyć świadomość produktu. Lokowanie produktu stanowi wartość dodaną do kampanii i może działać jak ważny impuls efektywności, podnosząc skuteczność dotarcia z kampanią wśród widzów wystawionych na działanie lokowania produktu. Product placement może również wzmacniać świadomość szerszych działań reklamowych, generować word of mouth i wzmacniać emocjonalne skojarzenia z marką/produktem widzianym lub wykorzystywanym w ulubionym programie.
Źródło:
ITV, Product Placement Study, Wielka Brytania, 2019 r.
Data publikacji: 19.11.2021 r.