wpisz szukaną frazę
Szukaj

Branża e-commerce wydaje coraz więcej w tv

#ChallengingTime

Nowa analiza inwestycji w reklamę telewizyjną w 2021 r. ujawniła, że firmy e-commerce w ciągu minionych 2 lat zwiększyły o 37% swoje wydatki na reklamę telewizyjną w Wielkiej Brytanii.

Według danych Nielsena, dotyczących wydatków na reklamę linearną w telewizji, w okresie styczeń-lipiec 2021 r. firmy funkcjonujące na co dzień w sieci zainwestowały 559,9 mln funtów w reklamę telewizyjną w Wielkiej Brytanii, co stanowi wzrost o 37% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r.

Firmy, które wywodzą się z Internetu, są największą kategorią reklamodawców w telewizji do tej pory w bieżącym roku. Stanowią 20% wszystkich wydatków na reklamę telewizyjną w okresie styczeń-lipiec. Wydatki branży e-commerce plasują się w rankingach wydatków przed żywnością (10,1% kosztów przeznaczonych na telewizję linearną), finansami (8,5%) oraz rozrywką i wypoczynkiem (7,2%). Prognozy sugerują, że inwestycje w reklamę telewizyjną wzrosną w 2021 r. aż o 18% w porównaniu z  2020 r., co z nawiązką odbuduje spowodowany pandemią spadek o 11%. Z danych Nielsena wynika, że firmy powstałe w Internecie, niezależnie od ich kształtu i wielkości, w różnych rozwijających się sektorach znacznie zwiększyły swój udział w rynku.

Wzrost wydatków branży e-commerce na reklamę tv

Na przykład internetowe serwisy samochodów używanych zwiększyły wydatki na telewizję o 235% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r.; usługi dostarczania żywności online wzrosły o 194%; a firmy z branży mediów społecznościowych zainwestowały 10,6 mln funtów w telewizję w okresie styczeń-lipiec 2021 r. w porównaniu z brakiem inwestycji w okresie styczeń-lipiec 2019 r.

Wyraźnie widać, że boom w handlu elektronicznym napędza wzrost reklamy telewizyjnej. Tendencja ta jest widoczna w niemal każdym sektorze biznesu. Inwestycje telewizyjne firm pochodzących z Internetu są na najlepszej drodze do osiągnięcia 1 miliarda funtów rocznie w samej Wielkiej Brytanii. Powyższe dowodzi, iż gracze internetowi zdają sobie sprawę z tego, że telewizja stanowi nieodzowny element nowoczesnego ekosystemu komunikacyjnego.

 

Źródło:

Nielsen/Thinkbox, wydatki na reklamę w tv kategorii „online born businesses” I-VII 2021 r. vs I-VII 2019 r. , Wielka Brytania

 

Data publikacji: 05.11.2021 r.

Share

Podobne artykuły