wpisz szukaną frazę
Szukaj

BVOD przyciąga light tv viewers

BVOD ma nieproporcjonalnie duże znaczenie dla dotarcia do osób, które oglądają tv w mniejszym stopniu niż statystyczny widz i mają tendencję do oglądania więcej treści online.

BVOD odgrywa istotną rolę w krajobrazie oglądalności, zarówno pod względem poświęconego czasu (w porównaniu z innymi treściami wideo), jak i w zaspokajaniu w widzach potrzeby relaksu i ucieczki od rzeczywistości. W 2018 r. na BVOD przypadało 4,5% całkowitej konsumpcji wideo w UK, w grupie 16-24 było to 7,4%. Najczęściej poprzez telewizję linearną widz zostaje zachęcony do zapoznania się z serialem, a usługi BVOD pozwalają na kontynuację oglądania w dogodnym dla widza momencie. Masowość BVOD jest jeszcze niewielka, lecz patrząc na zdolność do uzupełniania treści telewizyjnych, połączenie usług na żądanie z tv linearną daje możliwość poszerzenia kręgu dotarcia z komunikatem.Oglądanie treści przez różne grupy widzów TV linearnej

BVOD w połączeniu z telewizją liniową oferuje markom efektywny pod względem kosztów zasięg. Przykładowo, kampania adresowana do grupy 16-34, której budżet w wysokości 1 miliona funtów planowany jest tylko w tv linearnej, dociera do 50% TG. Jednakże po połączeniu reklamy tv i emitowanej w VOD nadawcy, w proporcjach 80:20, spowodujemy zwiększenie zasięgu kampanii do 65%, zgodnie z danymi planera kanałów IPA Touchpoints. Efektywność połączenia BVOD z telewizją liniową prezentują również badania Channel 4 i ITV „The Bigger Picture”. Po dodaniu reklam w BVOD do kampanii tv, atrakcyjność marek wzrasta o 22%. Zyskują też takie wskaźniki jak wysoka jakość (wzrost o 34%), produkt dopasowany do mnie (wzrost o 20%) czy stosunek jakości do ceny (wzrost o 21%). Jednakże najważniejszą odnotowaną poprawą wskaźników jest poprawa chęci zakupu reklamowanego produktu wśród osób, które widziały przekaz zarówno w tv linearnej jak i BVOD (wzrost 15%).


Przeciętny czas konsumpcji tv linearnej w USA, wg danych Nielsena,  przez osoby dorosłe w 2018 r wyniósł 4h46min dziennie.
Light viewers – osoby o poniżej przeciętnej konsumpcji tv linearnej. Medium viewers – osoby o przeciętnej konsumpcji tv linearnej. Heavy viewers  – osoby o powyżej przeciętnej konsumpcji tv linearnej.

 

Źródła:

https://www.thinkbox.tv/how-to-use-tv/vod/broadcaster-vod-key-numbers/, 08.09.2019 r.

https://mmponline.pl/artykuly/189857,mindshare-ponad-60-proc-tv-light-viewersow-to-osoby-do-34-lat, 08.09.2019 r.

WARC, „ITV and Channel 4: BVOD – Project Firefly”, 06.2018 r.

 

Data publikacji: 11.10.2019 r.

Share

Podobne artykuły