W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie sześciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2021.
Przedstawiamy case study BBC Earth „Kolorowy wiatr na nowo” – laureata w kategorii Smart Budget.
KATEGORIA:
Smart Budget
KLIENT:
BBC Studios Polska
ZGŁASZAJĄCY:
Digital Kingdom
OPIS KAMPANII:
Wyzwanie: w spadającej kategorii osiągnąć najwyższy historycznie wynik oglądalności SHR premiery nowego serialu przyrodniczego.
Cel: z pozycji nr 3 w kategorii (podczas ostatniej promowanej premiery „Siedem światów, jedna planeta” ) przesunąć się na pozycję nr 1 w kategorii podczas premiery „Planety doskonałej”
Strategia: nadaliśmy zupełnie nowy, lokalny kontekst globalnym kadrom z serii BBC Earth, tworząc popkulturowy manifest zamiast standardowej kampanii.
Wynik: Pierwszy raz w historii kanału BBC Earth premierowy odcinek produkcji przyrodniczej osiągnął 1% udziału w rynku telewizyjnym w grupie komercyjnej 16-49, tym samym osiągając 1 miejsce w kategorii.
WYNIKI KAMPANII:
Seria „Planeta doskonała” osiągnęła share o 54% wyższy niż średni udział kanału BBC Earth oraz przewyższyła udział w oglądalności poprzedniej premiery „Siedem światów, jedna planeta” o 38%.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Wszyscy wiedzą, że mądrze jest dbać o naturę i rozsądnie korzystać z jej zasobów. Ale tak mądrze korzystać z globalnych materiałów, by stworzyć z nich zupełnie nową, lokalną kampanię… a w efekcie stać się liderem kategorii i przy okazji jeszcze promować ważne wartości, to jest naprawdę smart! Jury pragnie również docenić jakość samej komunikacji – powstała piękna kampania inspirująca do zastanowienia się nad tym, co ważne w naszych czasach. Kampania „Kolorowy świat na nowo”. Brawo!
Zobacz fragment Gali Effie Awards
Data publikacji: 01.12.2021 r.