W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie sześciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2021.
Przedstawiamy case study Storytel „Random” – laureata w kategorii Kultura i Rozrywka.
KATEGORIA:
Kultura i Rozrywka
KLIENT/ZGŁASZAJĄCY:
Storytel
WSPÓŁZGŁASZAJĄCY:
McCANN Poland
OPIS KAMPANII:
Jak zachęcić młodych do słuchania audiobooków? Najważniejszy jest jakościowy kontent, napisany ich językiem i poruszający tematy im bliskie. Stąd nawiązanie do pandemii, która obróciła ich życie o 180 stopni i mocno ograniczyła ich swobody. Następnie ważna jest forma – krótka, zwięzła, atrakcyjna wizualnie. Dlatego powstał „Random”, czyli pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film, napisany językiem młodych. Kampania nie tylko zawojowała internet, ale przyczyniła się także do znacznego zwiększenia bazy klientów, którzy zostali z nami na dłużej.
WYNIKI KAMPANII:
Kampania „Random” przyczyniła do znacznego wzrostu konwersji z 30,5% na 46,7%.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Historie. Spędzamy całe życie słuchając i opowiadając różne historie. Ale pewne historie są tak dobre, że chcielibyśmy, aby się nigdy nie kończyły. Wciągają nas tak bardzo, że zarywamy kolejną noc, aby dowidzieć się więcej. Niektóre historie wzbudzają w nas uśmiech, a niektóre płacz. Ale czy właśnie nie o to chodzi? O to, by poczuć coś tak mocno, aby to uczucie zostało z nami na dłużej, może na zawsze. Taka jest właśnie ta kampania. Kampania „Random”.
Zobacz fragment Gali Effie Awards
Data publikacji: 24.11.2021 r.