W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie sześciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2021.
Przedstawiamy case study Fundacji Centrum Praw Kobiet „Stop kobietobójstwu!” – laureata w kategorii Non-Profit & Public Services.
KATEGORIA:
Non-Profit & Public Services
KLIENT:
Fundacja Centrum Praw Kobiet
ZGŁASZAJĄCY:
Dziadek do orzechów i OTO Film
OPIS KAMPANII:
„A mąż to tak sam z siebie bije?”– to zdanie wypowiedziane w naszym wideo najlepiej ilustruje strategię, która zakładała prowokacyjne przedstawienie ofiary w roli winnej przemocy domowej. Pokazaliśmy, pod jaką presją społeczną, presją otoczenia, organów państwa czy kościoła są ofiary. Świadomie zdecydowaliśmy się na ponad 3-minutowe wideo opublikowane w SM jako główny element kampanii. Przedstawiliśmy w nim symboliczny spacer kobiety uciekającej z przemocowego domu. Kampania „Stop kobietobójstwu” okazała się najlepszą kampanią w historii CPK.
WYNIKI KAMPANII:
Łączna wartość wpłat na rzecz CPK = 906 400,29 zł, co przełożyło się na ROI = 5097% i było 10,62 razy wyższym wynikiem niż w analogicznej kampanii rok wcześniej.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Kiedy oceniamy kampanie w kategorii Non-Profit, możemy mieć skłonność do pewnej pobłażliwości w ocenach. Sam fakt podjęcia trudnego tematu budzi nasz szacunek i sympatię. Tym bardziej godna podziwu jest kampania, która nie tylko porusza bardzo trudny temat, jakim jest przemoc wobec kobiet, nie tylko dotyka bardzo trudnego dla odbiorcy insightu – tego, że osoby, które mogłyby i powinny pomóc, często pozostają obojętne, ale też jest świetną, kreatywną i efektywną kampanią. Taką, która sprawia, że przechodzą nas ciarki po plecach. Posłużę się cytatem: „A mąż, to tak sam z siebie bije?”.
Wielkie gratulacje i zasłużone Złote Effie dla „Stop kobietobójstwu!”!
Zobacz fragment Gali Effie Awards
Data publikacji: 17.11.2021 r.