wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study Corega „9 milionów powodów” #opiniejuroraeffie 2019

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie sześciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2019.

Jako czwarte przedstawiamy case study Corega „9 milionów powodów” – laureat w kategorii Uroda i pielęgnacja.

KATEGORIA:

Uroda i pielęgnacja

KLIENT:

GSK

ZGŁASZAJĄCY:

Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, Lulu Production

OPIS KAMPANII:

W oczach społeczeństwa proteza zębowa to domena osób starszych, do której wstyd się przyznać, a przecież co druga osoba po 40-tce ją posiada. Pomimo powszechności protez zębowych w życiu Polaków, penetracja produktów do ich mocowania utrzymywała się na niskim poziomie. By przełamać poczucie wstydu i niechęć do mówienia o protezie, a tym samym rozmawiania z farmaceutą o produktach do protez Corega przygotowała kampanię normalizującą i upowszechniającą temat protezy. W efekcie zmian postawy posiadaczy protez penetracja w kategorii skoczyła o połowę!

WYNIKI KAMPANII:

  • Przyrost penetracji kategorii kremów do protez o 50%.
  • Historycznie najlepsze wyniki sprzedaży marki w miesiącu startu kampanii.
  • ROI kampanii o 38% lepsze vs klasyczna kampania produktowa w poprzednich latach.

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:

Magdalena_Kosinska

Sukces kampanii zależy od wielu czynników. Ale jej perswazyjność i zapamiętywalność często ma źródło w jednym elemencie – trafionej i głębokiej prawdzie konsumenckiej, która porusza prawdziwe emocje. I można by to twierdzenie uznać za truizm gdyby nie fakt, że emocje te zagrały w kategorii, którą rządzą skuteczność i inne benefity funkcjonalne. Tym samym za sukcesem tego złota stoi nie tylko silny, emocjonalny insight konsumencki, ale przede wszystkim odwaga, by na niego w komunikacji postawić.

 

Data publikacji: 22.11.2019 r

Share

Podobne artykuły