W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie sześciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2019.
Jako czwarte przedstawiamy case study Corega „9 milionów powodów” – laureat w kategorii Uroda i pielęgnacja.
KATEGORIA:
Uroda i pielęgnacja
KLIENT:
GSK
ZGŁASZAJĄCY:
Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, Lulu Production
OPIS KAMPANII:
W oczach społeczeństwa proteza zębowa to domena osób starszych, do której wstyd się przyznać, a przecież co druga osoba po 40-tce ją posiada. Pomimo powszechności protez zębowych w życiu Polaków, penetracja produktów do ich mocowania utrzymywała się na niskim poziomie. By przełamać poczucie wstydu i niechęć do mówienia o protezie, a tym samym rozmawiania z farmaceutą o produktach do protez Corega przygotowała kampanię normalizującą i upowszechniającą temat protezy. W efekcie zmian postawy posiadaczy protez penetracja w kategorii skoczyła o połowę!
WYNIKI KAMPANII:
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Sukces kampanii zależy od wielu czynników. Ale jej perswazyjność i zapamiętywalność często ma źródło w jednym elemencie – trafionej i głębokiej prawdzie konsumenckiej, która porusza prawdziwe emocje. I można by to twierdzenie uznać za truizm gdyby nie fakt, że emocje te zagrały w kategorii, którą rządzą skuteczność i inne benefity funkcjonalne. Tym samym za sukcesem tego złota stoi nie tylko silny, emocjonalny insight konsumencki, ale przede wszystkim odwaga, by na niego w komunikacji postawić.
Data publikacji: 22.11.2019 r