W ramach cyklu #opiniejuroraeffie, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie sześciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2019.
Jako trzecie przedstawiamy case study Tiger „Mistrzowie” – laureat w kategorii Napoje bezalkoholowe.
KATEGORIA:
Napoje bezalkoholowe
KLIENT:
Maspex
ZGŁASZAJĄCY:
Brasil, Starcom
OPIS KAMPANII:
Zachowanie własnego, autentycznego stylu, zgodnego z aspiracjami młodej target grupy było dla marki kluczowe – mimo kryzysu wizerunkowego i wynikających z niego negatywnych reakcji mediów, rynku i użytkowników. Tiger na własnym przykładzie postanowił dodać wiary swoim użytkownikom. Kampania motywuje do dalszego działania po upadku, w chwilach zwątpienia i w sytuacjach teoretycznie bez wyjścia – aż do osiągnięcia epickiego zwycięstwa. Kampania ma jasny przekaz: Każdy może popełniać błędy, ważne żeby się na nich uczyć. TIGER. POWER IS BACK.
WYNIKI KAMPANII:
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Wpadki biznesowe, upadki marketingowe zdarzają się każdemu. Te wizerunkowe są szczególnie bolesne. Niektórzy z tych upadków się tłumaczą, inni szukają powodów dlaczego tak się stało, a jeszcze inni biorą learningi na klatę, wyciągają wnioski, wstają z kolan, otrzepują się i wracają na ring. Niektórzy wracają naprawdę w wielkim stylu przekuwając porażkę w spektakularny sukces. Okazuje się, że można nie tylko wrócić do gry, ale nabrać przyspieszenia i rosnąć dwukrotnie szybciej niż kategoria i odzyskać zaufanie konsumentów. Czasem nawet robi się z tego materiał na złote Effie.
Data publikacji: 15.11.2019 r