Cecha marki pożądana przez konsumenta #opiniejuroraeffie cz. 3/2018 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Cecha marki pożądana przez konsumenta #opiniejuroraeffie cz. 3/2018

Przedstawiamy trzecią część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, omawiającą cechę marki najbardziej pożądaną przez współczesnego konsumenta.

Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącej jednej z grup jurorskich Ingi Songin, Regional Marketing Director, Danone CEN.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Ponad 30% jurorów Effie Awards wskazało możliwość wyróżnienia się oraz innowacyjność jako najbardziej pożądane przez konsumentów cechy marki. Jedynie 3% respondentów uznało, że ekskluzywność może stanowić najbardziej atrakcyjną cechę marki z punktu widzenia konsumenta.

 

 

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

inga_Artboard 2popr3 copy 5

 

Uważam, że mamy szansę obserwować bardzo ciekawą zmianę dotycząca kryterium wyboru ofert. Zmiana ta wywodzi się ze zwiększonej świadomości, wynikającej z łatwego dostępu do danych. Wzrasta świadomość prozdrowotna i proekologiczna. Konsumenci nie wybierają marek, ale spójną ofertę, która w przypadku produktów żywieniowych, rozpoczyna się od składników. Najnowsze dane pokazują, że skład produktów jest ważniejszym kryterium wyboru niż marka. Kolejnym istotnym elementem, wpływającym na zakup jest takie opakowanie, które opowiada historię produktu w sposób spójny i autentyczny. A marka, to takie kolejne opakowanie, opakowane w obietnice wartości, w coś, co daje konsumentowi dodatkową wartość do kupowanego produktu. Produkt to „what”, a marka to „why”. Konsumenci coraz częściej wybierają marki z misją, te które oferują coś więcej nie tylko im samym, ale też otoczeniu, społecznościom lokalnym. Jestem przekonana, że marki w dzisiejszych czasach mają do spełnienia ważną rolę społeczną, ale tylko wtedy, jeśli są to marki spójne (produkt, opakowanie i komunikacja to jedna historia), zbudowane na zaufaniu i autentyczności.„Storydoing” jest tak samo (a nawet bardziej) ważny jak „storytelling”.

Share

Podobne artykuły