wpisz szukaną frazę
Szukaj

Digitalowa siła zbudowana telewizją – case study marki Pinterest

Stworzony w 2010 roku serwis Pinterest pozwalający na zapisywanie i kolekcjonowanie zdjęć i inspiracji z całego Internetu od początku zyskał sporą popularność. Mimo tego, nie wszyscy rozumieli założenia portalu. Dlatego w 2016 roku marka zdecydowała się na następny krok – kampanię w telewizji.

Jej celem było poszerzenie świadomości o funkcjach serwisu jako narzędzia poprzez zmianę pozycjonowania i edukację potencjalnych użytkowników co do możliwości zastosowania Pinteresta. Kampania trwała na brytyjskim rynku od 16 maja do 30 grudnia na kanałach Channel 4, E4 oraz More 4.

case study_wyzwanieWzrost biznesu na rynku brytyjskim przez zwiększenie świadomości marki Pinterest jako najlepszego źródła przydatnych, codziennych inspiracji: jak ugotować obiad i w co się ubrać.

case study_insight

Osoby, które nie używają Pinteresta postrzegają go jako portal społecznościowy albo miejsce z wyłącznie „dużymi” pomysłami.

case study_rozwiazanie

Agencja mediowa Pinteresta – Mediacom zasugerowała telewizję jako najbardziej odpowiednie miejsce na reklamę, która zmieni percepcję marki i podwyższy o niej świadomość. Przy ograniczonym budżecie firma zdecydowała się na ekskluzywną współpracę z Channel 4. Kanał zapewnił marce właściwy profil widowni i skalę zasięgu wystarczającą, aby wywrzeć wpływ. Ponadto, oferta programowa Channel 4 umożliwiła Pinterestowi powiązanie z najpopularniejszymi w serwisie działami: gotowanie, moda i rodzicielstwo.

 

Dzięki idealnemu otoczeniu programowemu kanału Channel 4, Pinterest stworzył innowacyjne spoty, które odnosiły się do nadawanego właśnie kontentu. Dialogi pojawiające się w programach były zamieniane w pomysły kulinarne, modowe i parentingowe i „przypinane” do ekranu podczas przerwy reklamowej. Dzięki temu proponowane porady i przepisy bezpośrednio dotyczyły oglądanego właśnie materiału wideo, a tym samym – programów, które kochają widzowie.

case study_szczegoly(1)

Kluczowa grupa odbiorców Pinteresta to kobiety w wieku 18-45 lat, interesujące się gotowaniem, modą lub tematyką parentingową. Na bazie analiz danych telemetrycznych wybrano następujące programy:

 

 

Oprócz odpowiedniego dopasowania tematycznego, o wybranych programach rozmawiała w sieci grupa docelowa. Przykładem jest reality show Made in Chelsea, który generuje 110 000 tweetów z każdym odcinkiem. W ciekawy sposób wykorzystano również zjawisko  multi-screeningu. Po obejrzeniu kontentu w TV, widzowie mogli od razu w Internecie poszerzyć wiedzę na temat marki.

 

Dzięki programom w trzech kluczowych kategoriach w Channel 4 prze cały rok, agencja Mediacom mogła zapewnić stałą obecność marki w grupie kobiet 16-44 przy ratingach pomiędzy 70 a 100. Pinterest mógł więc docierać do widzów z inspiracjami każdego dnia.

 

Kampania objęła również serwis VOD nadawcy. Spoty reklamowe umieszczone były przy tych samych programach, które były emitowane w telewizji. Ponadto zostały stworzone uszyte na miarę zestawy inspiracji dotyczące gotowania, mody i parentingu.

 

Dla wzmocnienia naturalnego efektu wyszukiwania szczegółów po obejrzeniu kontentu, proces wyszukiwania treści wzmocniono kampanią searchową, obejmująca kluczowe słowa pojawiające się w reklamach.

case study_efekty mediowe

 

 

 

Źródła:

https://www.thinkbox.tv/Case-studies/Pinterest-pinned-their-hopes-on-TV

https:/vimeo.com/182985842

 

Data publikacji: 19.01.2018 r.

Share

Podobne artykuły

Klauzula informacyjna

Użytkowniku,
chcemy przekazać Ci informację o zmianie polityki prywatności w serwisach, których operatorem jest TVN S.A., wynikającej z dostosowania TVN S.A. do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Ważne jest dla nas, abyś wiedział, co dzieje się z Twoimi danymi i jak możesz nimi zarządzać. Dlatego prosimyCię o przeczytanie poniższej wiadomości. Pełna informacja dotycząca prywatności Użytkownika znajduje się tutaj
Zespół TVN S.A.

Jakich Twoich danych dotyczy przetwarzanie i kto jest ich administratorem?
Gdy korzystasz z naszych serwisów, bez zakładania konta, danymi osobowymi, które przetwarzamy mogą być, np. adres IP Twojego urządzenia, dane pozyskiwane na podstawie plików cookies lub podobnych mechanizmów zapisywania informacji w urządzeniach Użytkowników, o ile pozwolą one na zidentyfikowanie Ciebie. Podczas zakładania konta w naszym serwisie podawane są dodatkowe informacje, które pozwalają na identyfikację Użytkownika i korzystanie z naszych usług, np. adres poczty elektronicznej. Więcej informacji na temat zakresu danych osobowych oraz cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które Twoje dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakim sposobem, jest TVN S.A. (dalej „TVN”) z siedzibą i adresem w Warszawie przy ul. Wiertniczej 166.

Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Twoich danych osobowych przez TVN?
TVN przetwarza Twoje dane osobowe, aby umożliwić korzystanie z serwisów prowadzonych przez TVN, dopasowywać wyświetlane treści i reklamy do Twoich zainteresowań, prowadzić pomiary jakości i skuteczności, ulepszać treści oraz usługi, informować Cię o treściach i usługach TVN i naszych Partnerów („Partnerzy), których lista znajduje się tutaj, udostępniać w serwisach przestrzeń reklamową, prowadzić działania marketingu bezpośredniego, zapewnia bezpieczeństwo przetwarzania informacji, zarządza systemami teleinformatycznymi oraz ochroną lub dochodzeniem roszczeń [dowiedz się więcej]

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes TVN, lub spółek z grupy kapitałowej TVN [dowiedz się więcej]. Obejmuje on ulepszanie usług, zapewnienie ich najlepszej jakości oraz informowanie o nich Użytkowników. Wyświetlanie w serwisach reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań, dzięki zautomatyzowanemu porównaniu Twoich zainteresowań i preferencji z modelowymi zainteresowaniami i preferencjami użytkowników internetu (profilowanie), umożliwia natomiast pokrycie kosztów usług dostarczanych nieodpłatnie [dowiedz się więcej]. W niektórych naszych serwisach podstawą przetwarzania danych osobowych może być zgoda, o czym zawsze zostaniesz poinformowany.
Partnerzy, jako odrębni od TVN, administratorzy danych osobowych, przetwarzają Twoje dane osobowe na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu lub zgody. Możesz zarządzać swoją zgodą, w tym ją cofnąć [dowiedz się więcej].
Korzystanie z naszych serwisów po założeniu konta, objęte jest natomiast podstawą prawną wynikającą z zawartej w ten sposób z Tobą umowy, której treść stanowi regulamin świadczenia usługi akceptowany przez Ciebie podczas zakładania konta.
Podanie danych jest dobrowolne.

Jakie masz uprawnienia wobec TVN w zakresie przetwarzanych danych?

Możesz żądać od TVN: dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, a w niektórych przypadkach do ograniczenia przetwarzania oraz niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także masz prawo wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, np. wtedy, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. [dowiedz się więcej]
Masz prawo wnieść skargę dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Komu TVN udostępnia Twoje dane osobowe?

TVN, co do zasady nie udostępnia osobom trzecim Twoich danych osobowych, za wyjątkiem sytuacji, w których TVN posiada ku temu podstawę prawną, w tym na żądanie podmiotów uprawnionych, lub kiedy jest to niezbędne do wykonania usług oferowanych przez TVN, np. przedsiębiorcom zapewniającym hosting naszych serwisów.

Jak długo TVN przechowuje Twoje dane osobowe?

TVN przechowuje dane osobowe Użytkowników jedynie przez czas, jaki jest niezbędny dla zrealizowania celów, dla których dane zostały zebrane oraz pod warunkiem zachowania aktualności jednej z opisanych powyżej podstaw prawnych, bądź, gdy pojawiła się nowa podstawa, np. przepis prawa lub konieczność realizacji roszczeń w postępowaniu sądowym.
Z kim możesz się skontaktować, aby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez TVN?
Jeśli masz pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w serwisach prowadzonych przez TVN, możesz się skontaktować z przedstawicielem TVN, wykorzystując dane kontaktowe: iod@tvn.pl


Jeśli jesteś naszym zarejestrowanym użytkownikiem, informacje na temat ochrony Twoich danych osobowych znajdują się tutaj: Pełna Klauzula Informacyjna