W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2024 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy Jury Effie o to, co wpływa na efektywność w działaniach marketingowych marek.
Aż 38% ankietowanych wskazało wyciąganie odpowiednich wniosków jako kluczowy czynnik wpływający na efektywność w działaniach marketingowych marek. Natomiast najmniejsze znaczenie, wg Jury Effie, ma transparentność i dzielenie się informacjami (niespełna 5% głosów).
Każda z odpowiedzi udzielonych w badaniu jest dobra. Podstawą efektywności jest dobra strategia, a tej nie ma bez wyciągania odpowiednich wniosków, czyli wnikliwej diagnozy rynku, głębokiego rozumienia konsumentów i świadomości trendów, które ukształtują przyszłość. Nie ma też strategii bez jasnej wizji tego, co się chce osiągnąć. Brakuje mi jednej odpowiedzi. W większości działań marketingowych nie uda się osiągnąć wybitnej efektywności bez odważnej komunikacji – wyróżniającej się i wzbudzającej prawdziwe emocje grupy celowej.