wpisz szukaną frazę
Szukaj

Trendy w influencer marketingu #opiniejuroraeffie cz.7/2024

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2024 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy Jury Effie o trendy w influencer marketingu, które będą miały największe znaczenie dla marek.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURY EFFIE AWARDS

 

Jury Effie niemal jednogłośnie (89% ankietowanych) wskazuje wykorzystanie sztucznej inteligencji, jako trend, który będzie miał dominujące znaczenie dla marek. Natomiast najmniejsze znaczenie, wg ankietowanych, będzie miało działanie na tzw. „otwartych briefach”.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Sztuczna inteligencja jest gorącym tematem, nic więc dziwnego, że to właśnie ją jurorzy wskazują jako szczególnie ważny trend w influencer marketingu. I tu myślimy szeroko – od wykorzystywania AI do analizy danych, wyszukiwania odpowiednich influencerów, przez wsparcie w przygotowaniu contentu, po influencerów wirtualnych.

Ciekawy jest wzrost znaczenia influencerów w mniej oczywistym sektorze B2B. Tworzą oni na LinkedIn niszowe, wyspecjalizowane treści, które mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe. Z uwagą obserwuję rozwój Social Selling i Social Advocacy, w których content tworzą ambasadorzy konkretnych marek.

W ramach social commerce marki mogą uwzględniać długofalowe, strategiczne współprace z influencerami i dzięki temu pielęgnować relacje z organicznymi odbiorcami, sięgać do nowych i umacniać przywiązanie konsumentów. 

Niezwykle ciekawe jest podejście do influencerów pokolenia Alfa. Nie są oni dla nich już przede wszystkim źródłem rekomendacji zakupowych, ale też (znacznie wyraźniej niż w przypadku Gen Z, czy Millenialsów) kształtują ich opinie o wydarzeniach na świecie, gospodarczych, społecznych. Ten trend wywoła dalsze zmiany w influencer marketingu.

 

Share

Podobne artykuły