Effie Awards'18: innowacje, rola marketera, strategia #opiniejuroraeffie - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Effie Awards’18: innowacje, rola marketera, strategia #opiniejuroraeffie

Komentarza udzielił Tomasz Lisewski, Global Head of Brand, Communications & Digital and Marketing, Philips International, przewodniczący jury Effie Awards 2018.
Tomasz_Lisewski (1)

1. Nowa kategoria w konkursie Effie Awards „Marketing & Business Solutions” nagradza również innowacje biznesowe. Jakie cechy wg Pana powinien posiadać projekt marketingowy, aby móc zostać uznanym, za innowacyjny?

Wśród wyróżnionych prac widzieliśmy kilka czynników, które pomogły im być uznanym za innowacyjne. Po pierwsze to analityczne wykorzystanie danych do oferowania nowej wartości poprzez serwis dla klienta, która mogła prowadzić do zupełnie nowej oferty, czy wręcz nowego modelu biznesowego, bez zmiany podstawowego produktu. Marki, które budują nowe, lepsze doświadczenie dla klienta, pomagając im i ułatwiając życie, mają większe szanse nie tylko w tej kategorii konkursu Effie, ale przede wszystkim na rynku.

 

2. Czy marketing może stać się siłą napędową wzrostu firmy? Na czym polegają kluczowe zmiany w roli marketera, znaczeniu i zakresie tej funkcji?

Marketing powinien być siłą napędową firmy pomagając lepiej zrozumieć potrzeby klientów i przez to lepiej dopasować ofertę. Rola marketera ewoluuje w kierunku experience marketingu, tak online, jak i offline, czyli stworzenia takiego doświadczenia marki, do którego klient naturalnie chciałby wracać. Aby do tego doszło, marketer powinien odpowiedzieć sobie na dwa pytania: co zrobić, aby moja marka lepiej pomagała mojemu klientowi lub/i czyniła samo doświadczenie wygodniejszym.

 

3. Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy planowaniu strategii komunikacji marek we współczesnym świecie mediów?

Jest kilka ważnych rzeczy, na które warto zwrócić uwagę. Po pierwsze, jakie jest źródło biznesu (source of business)
i doświadczenie: online/offline, może pomóc klientowi w wyborze marki. Po drugie zaadresowanie całej książki decyzyjnej klienta poprzez ekosystem mediowy. Po trzecie real time marketing adresujący tę ścieżkę szczególnie
w mediach cyfrowych.

Share

Podobne artykuły