wpisz szukaną frazę
Szukaj

FAST: tematyka z największym potencjałem #opiniejuroraeffie cz.9/2024

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2024 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy Jury Effie, jaka tematyka kanałów FAST ma największy potencjał na szybki rozwój w najbliższej przyszłości.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURY EFFIE AWARDS

 

41% Jury Effie wskazało filmy i seriale jako tematykę z największym potencjałem. Sport i wydarzenia na żywo plasują się na drugim miejscu z jedną czwartą głosów ankietowanych. Treści, których potencjał na szybki rozwój w odniesieniu do kanałów FAST Jury Effie oceniło najniżej, to programy dla dzieci i młodzieży oraz edukacja i dokumenty (1% głosów).

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

W sieci oczekujemy, że wszystko jest na życzenie i natychmiast. Dodatkowo, w pewnym uproszczeniu w Polsce panuje przekonanie, że „w internecie wszystko powinno być za darmo”. W takich oczekiwaniach dość dobrze powinien odnaleźć się trend FAST TV – Free Ad-Supported Streaming – dostęp do treści wideo bez opłat subskrypcyjnych, za to związany z emisją reklam. Atrakcyjna opcja dla osób nieprzepadających za subskrypcjami czy mikropłatnościami a szukających darmowych rozwiązań streamingowych. Dla marketerów to też będzie ciekawe miejsce – punkt styku z potencjalnymi klientami, który wydaje się, że będzie dużo lepiej opomiarowany niż linearna tv, co pozwoli na dużo lepsze dostosowanie komunikatu do odbiorów i personalizacji.

Patrząc na wyniki ankiety i tematyki, których na podstawie badania spodziewamy się w FAST TV wydaje się, że faktycznie najwięcej będzie filmów i seriali, choć w tym obszarze pewnie należałoby się spodziewać więcej treści retro, zwłaszcza jeśli w FAST wejdą obecni duzi linerani gracze posiadający dużo gotowego contentu. Z tego też powodu pewnie więcej będzie treści dokumentalnych i edukacyjnych – ten 1% wskazany w badaniu należy się spodziewać, że będzie wyższy.

 

Share

Podobne artykuły