wpisz szukaną frazę
Szukaj

Generacja Z: jedno pokolenie, różne podejścia do oglądania

#ChallengingTime

Badanie Horowitz Research, śledzące styl życia Generacji Z, ujawniło znaczące różnice w różnych przedziałach wiekowych jej reprezentantów. Jak się okazuje styl życia Generacji Z w wieku 18-24 różni się od stylu życia młodszych roczników tego pokolenia.

 

Opublikowany niedawno raport Horowitza „Focus Generation Next” pokazuje, że reprezentanci Generacji Z zasadniczo dzielą czas oglądania wideo dość równomiernie między profesjonalne treści telewizyjne i treści niezwiązane z telewizją, takie jak filmy tworzone przez użytkowników. Osoby z Generacji Z (w wieku 13-17 lat) spędzają nieco większą część czasu na oglądaniu treści niezwiązanych z telewizją, podczas gdy starsza część tego pokolenia poświęca większą część czasu na oglądanie profesjonalnych treści telewizyjnych.

Oglądanie treści telewizyjnych i treści nie związanych z telewizją (treści generowane przez użytkowników)

Biorąc pod uwagę, że starsi widzowie Generacji Z spędzają więcej czasu na profesjonalnie produkowanych treściach telewizyjnych, stwierdzono, że te osoby z pokolenia częściej uzyskują dostęp do tych treści za pośrednictwem wszystkich typów platform – abonamentowych usług streamingowych, bezpłatnych usług VOD, wirtualnych usług kablowych/satelitarnych, takich jak Sling TV lub Hulu z Live TV, oraz tradycyjnych usług kablowych/satelitarnych – niż osoby w wieku 13-17 lat.

Korzystanie I subskrypcja usług SVOD/VMVPD (virtual multichannel video programming distributor)

Według badaczy wynika to stricte z dostępu do platform i usług. W przypadku obu opisanych grup Zetek urządzeniem dominującym, poprzez które młodzi streamują treści, jest smartphone. Młodsze pokolenie z Generecji Z rzadziej niż ich starsi koledzy i koleżanki mieli telewizory, inteligentne wyświetlacze, takie jak Amazon Echo Shows i konsole do gier we własnych sypialniach; jednocześnie rzadziej niż starsza grupa Zetek oglądali treści wideo na tych urządzeniach.

Biorąc pod uwagę platformy używane do oglądania treści, analiza wykazała, że młodsi (13-17 lat) z Generacji Z byli bardziej zależni od swoich rodziców w zakresie usług, z których mogą korzystać. Oznacza to mniejsze wykorzystanie platform takich jak Hulu, Peacock i Paramount+. Natomiast osoby w wieku 18-24 lat miały większą możliwość samodzielnego podejmowania decyzji o usługach, które chcą subskrybować, i miały dostęp do szerszej oferty usług wideo.

„Często jesteśmy pytani, jak marki mogą współpracować z Gen Zers, którzy wydają się być tak pochłonięci krótkimi treściami. Przypominam im, że to pokolenie nie jest pierwszą kohortą młodych ludzi, która angażuje się w krótkie treści, gatunek krótkich treści narodził się w latach 80. w formie teledysków, które przyciągnęły uwagę młodych Gen X, w podobny sposób jak filmy TikTok angażują Gen Zers. Nic dziwnego, że młodsi ludzie, z mniejszym zakresem uwagi, mają tendencję do przyciągania krótszych treści” – powiedziała Adriana Waterston, dyrektor ds. przychodów oraz liderka ds. spostrzeżeń i strategii w Horowitz Research. „Zaangażowanie w krótką formę nie kanibalizuje oglądania w dłuższej formie. Dzisiejsi młodzi ludzie nadal oglądają profesjonalnie wyprodukowane treści telewizyjne, tylko mniej w porównaniu ze starszą publicznością w ich pokoleniowej kohorcie. Te dane sugerują, że częściowo dlatego, że mają mniejszą kontrolę nad tym, do czego mają dostęp. W miarę jak młodzi ludzie zmieniają styl życia, wchodzą w nowe etapy życia i rozwijają różne zainteresowania, nastąpi głębsze zaangażowanie w długofalowe treści w różnych gatunkach” – podkreśliła.

 

Źródło:

Horowitz Research, „Focus Generation Next” 2022 r.

 

Data publikacji: 27.01.2023 r.

Share

Podobne artykuły