wpisz szukaną frazę
Szukaj

#imaginationday: Find the Women. Laura Chiavone, Tribal Worldwide

Podczas siódmej edycji Imagination Day swoim doświadczeniem podzielili się przedstawiciele branży kreatywnej, organizacji pozarządowych i szeroko rozumianego biznesu z całego świata.

 

Aby podtrzymać inspirującą atmosferę na dłużej, wspierając tworzenie coraz lepszych projektów i kampanii, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowało cykl #imaginationday.

 

Przedstawiamy ósmą część cyklu: relację z wystąpienia Laury Chiavone, szefowej działu strategicznego w firmie Tribal Worldwide.

 

Laura zdobyła łącznie 15 nagród podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, Jay Chiat oraz Effie Awards. Oprócz działań strategicznych, Chiavone zajmuje się projektami związanymi z równością płci. O kilku akcjach związanych z tym tematem opowiedziała podczas Imagination Day.

 

 

#FindTheWomenBR

 

Wyzwanie:

 

 

#WomenNotObjects

 

Wyzwanie:

 

 

 

#The3%Movement

 

Wyzwanie:

 

 

laura_tw(1)

 

Jak stymulować kreatywność?

Jedną z rzeczy, w które głęboko wierzę, jest wolność. Kolejną jest wiara, że powinniśmy być otwarci na odrobinę chaosu, ponieważ nie jestem przekonana, że ustrukturyzowany proces pracy pobudza naszą kreatywność.

 

Aktywnie walczysz o prawa kobiet w miejscu pracy. Jaki wizerunek kobiety zwraca Twoją uwagę w kampaniach?

Przyglądam się wizerunkowi kobiety obecnemu w mediach. Zwłaszcza reklamom, które są publikowane na platformie Women Not Objects. To miejsce zbierające reklamy, w których kobiety są prezentowane jako obiekty seksualne. Na uwagę zasługuje też fakt, że francuski rząd niedawno zakazał retuszowania zdjęć w publikacjach. To elementy składowe ruchu, którego przedstawiciele chcą uczynić ludzi bardziej realnymi.

 

Czy walka o prawa kobiet jest w nas zakorzeniona, czy musimy się tego nauczyć?

Zarówno kobiety jak i mężczyźni muszą się tego uczyć. Szczególnie, że pochodzimy z kultur, w których stereotypy są bardzo silne, do tego stopnia, że większość ludzi nie zdaje sobie z nich sprawy, aż tak jesteśmy do nich przyzwyczajeni. Wszystkim, łącznie ze mną, zdarzyło się kogoś skrzywdzić, bazując tylko i wyłącznie na stereotypowym myśleniu.

 

Teraz na pewno bardziej zwracasz uwagę na nierówności płci. Czy widzisz różnicę w zachowaniu w Twoim środowisku pracy?

W USA jest zdecydowanie lepiej niż w Brazylii. Już nie mogłam znieść dowcipów o kobietach w pracy. Codziennie słyszałam, że jestem ładna, więc to ja powinnam jechać do klienta, bo na pewno to pomoże lepiej zaprezentować projekt. Dlatego cieszę się, że powstaje coraz więcej projektów, które wspierają kobiety jak np. ruch 3%, który powstał 6 lat temu. W tym czasie tylko 3 % kobiet w USA było dyrektorami kreatywnymi w firmach. Po kilku latach liczba urosła do 29%! To pokazuje, że działanie razem ma sens. Pozwala zobaczyć, usłyszeć i zrozumieć, co dzieje się na świecie. I zmienić to na lepsze.

 

 

Data publikacji: 26.01.2018 r.

Share

Podobne artykuły