wpisz szukaną frazę
Szukaj

Influencer marketing a komunikacja marek #opiniejuroraeffie cz. 11/2023

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2023 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy jurorów Effie Awards o kierunki influencer marketingu i ich znaczenie dla efektywności komunikacji marek.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Jurorzy Effie Awards niemal jednogłośnie (92% ankietowanych) wskazują influencer generated content, tworzony dla marek, jako istotny w efektywnym budowaniu komunikacji. Na drugim miejscu, blisko 80% wskazań jurorskich, ma obszar współpracy z mikroinfluencerami. Blisko co drugi ankietowany juror Effie Awards wskazuje istotę współpracy z influencerami wywodzącymi się z tv shows.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

 

 

Influencer marketing w swoim cyklu życia wszedł zdecydowanie właśnie w fazę „dorosłości”. Wraz z rozwojem platform społecznościowych, zamieszaniem, jakie wśród nich wprowadził TikTok, rozwojem nowych platform i technologii influencer marketing zyskał status kanału komunikacji w regularnym media mixie wielu marketerów.

Dobrze skrojona i dopasowana do potrzeb marki strategia contentowa może realizować zarówno cele zasięgowe i świadomościowe, jak i również cele sprzedażowe.

Influencerzy mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe swoich obserwujących. To często ich rekomendacje, recenzje produktów, jakimi dzielą się na swoim profilu, są istotne dla wielu konsumentów. Oparte na ich własnych doświadczeniach opinie, są nie tylko pomocne dla „rozważających” w danym momencie zakup produktu, ale również generują zainteresowanie i wpływają na intencję zakupu wśród pozostałych użytkowników, napędzając tym samym sprzedaż.

To, co cieszy, to fakt, że wielu influencerów jest coraz bardziej świadomych, jak duży wpływ mają na swoją społeczność, stąd wielu z nich decyduje się tylko na współprace z markami, których produkty faktycznie używają i je polubili. To wpływa korzystnie na budowanie zaufania i autentyczności wśród społeczności online.

Nie zapominajmy jednak, że na skuteczność i efektywność marketingową kampanii angażującej influencerów wpływa jeszcze wiele innych czynników, takich jak odpowiedni ich dobór, dopasowanie do marki i jej produktu/usługi oraz do społeczności influencera.

Przyglądajmy się dalszej ewolucji tego rynku i zawsze stójmy na straży efektywności oraz przez jej pryzmat oceniajmy, jak i ile ten obszar powinien zająć miejsca w naszym media mixie.

Share

Podobne artykuły