wpisz szukaną frazę
Szukaj

Szanse i zagrożenia we współczesnym świecie komunikacji #opiniejuroraeffie cz. 8/2023

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2023 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy jurorów Effie Awards o szanse i zagrożenia we współczesnym świecie komunikacji.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Aż 95% jurorów Effie Awards rozpatruje AI jako szansę w kontekście efektywnej komunikacji marek. Podobnie wysoko został oceniony Marketing Automation (92% wskazań). Co ciekawe, w przypadku takich obszarów jak Walled Gardens, zmiany grup rozliczeniowych tv oraz Cookieless World zdania jurorów są mocno podzielone.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Współczesny świat komunikacji marketingowej niesie za sobą szereg szans i zagrożeń. Przyspieszony rozwój technologii, stale pogłębiający się stan VUCA i zmieniające się zachowania konsumentów sprawiają, że marketerzy i marki muszą być niezwykle uważni i dostosowywać swoje strategie, aby skutecznie docierać do grup docelowych, a jednocześnie działać zgodnie z charakterem brandu.

Badani jurorzy wyraźnie wskazują na przewagi i szanse wynikające z wykorzystania technologii do tworzenia bardziej efektywnej, spersonalizowanej i skutecznej komunikacji. Personalizacja, segmentacja, automatyzacja kampanii, prognozowanie trendów czy optymalizacja treści, w których mocno wspiera nas już dziś Marketing Automation, a będzie jeszcze mocniej AI, będą bardzo istotne w świecie koniecznych optymalizacji kosztowych. Aktualny i nadchodzący rok wymusza na wielu marketerach jeszcze głębsze, niż dotychczas, analizowanie ROI z każdej realizowanej inicjatywy.

Widać większe obawy jurorów co do zagrożeń płynących z trzech pozostałych obszarów czyli Walled Gardens, zmiany grup rozliczeniowych tv i Cookieless World. Z mojej perspektywy, kluczowym aspektem w najbliższej przyszłości będzie dbanie o posiadanie jak najlepszej jakości first-party-data, a to nie tylko lepsze rozumienie i kontakt z klientami, ale zabezpieczenie przed zmianami zewnętrznych ekosystemów cyfrowych, i co również nie mniej istotne, potencjalne możliwości monetyzacyjne.

Share

Podobne artykuły