wpisz szukaną frazę
Szukaj

Kierunki marketingu a efektywność komunikacji #opiniejuroraeffie cz. 7/2023

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2023 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy jurorów Effie Awards o kierunki marketingu, które wg nich są najistotniejsze pod względem efektywności komunikacji marek.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Blisko 100% ankietowanych jurorów Effie Awards wskazało Data Driven Marketing jako istotny dla wzmacniania efektywności komunikacji marek (74% jako zdecydowanie istotny). Aż 94% jurorów wskazało też istotę Omnichannel Marketing. Podczas gdy blisko 40% ankietowanych jurorów oceniło Inclusive Marketing jako neutralny, a 16% jako nawet nieistotny we wzmacnianiu efektywności komunikacji marek.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Marketing to branża, która żyje zmianą, a skuteczność w dostosowywaniu się do nowych trendów, zachowań konsumenckich lub rozwoju narzędzi często decyduje o długoterminowym sukcesie. Rozwój nowych technologii oraz kanałów komunikacji i sprzedaży, które przenoszą się do obszaru digital, jest ogromnym wyzwaniem dla marketerów. Z jednej strony dążymy do maksymalnej efektywności kampanii i rosnąca ilość dostępnych informacji nam w tym pomaga, z drugiej strony duża ilość danych wymusza na nas odpowiednią selekcję i interpretację. Wyniki ankiety potwierdzają, że aktywnie szukamy danych na temat konsumentów, ale przede wszystkim widzimy w nich wartość przy optymalizacji efektywności kampanii, strategii kanałowej lub wykorzystaniu zasobów. Marki wykorzystujące odpowiednio dane do analiz zachowań konsumenckich na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego będą skutecznie budowały przewagę konkurencyjną.

 

 

Share

Podobne artykuły