W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2023 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy jurorów Effie Awards o kierunki marketingu, które wg nich są najistotniejsze pod względem efektywności komunikacji marek.
Blisko 100% ankietowanych jurorów Effie Awards wskazało Data Driven Marketing jako istotny dla wzmacniania efektywności komunikacji marek (74% jako zdecydowanie istotny). Aż 94% jurorów wskazało też istotę Omnichannel Marketing. Podczas gdy blisko 40% ankietowanych jurorów oceniło Inclusive Marketing jako neutralny, a 16% jako nawet nieistotny we wzmacnianiu efektywności komunikacji marek.
Marketing to branża, która żyje zmianą, a skuteczność w dostosowywaniu się do nowych trendów, zachowań konsumenckich lub rozwoju narzędzi często decyduje o długoterminowym sukcesie. Rozwój nowych technologii oraz kanałów komunikacji i sprzedaży, które przenoszą się do obszaru digital, jest ogromnym wyzwaniem dla marketerów. Z jednej strony dążymy do maksymalnej efektywności kampanii i rosnąca ilość dostępnych informacji nam w tym pomaga, z drugiej strony duża ilość danych wymusza na nas odpowiednią selekcję i interpretację. Wyniki ankiety potwierdzają, że aktywnie szukamy danych na temat konsumentów, ale przede wszystkim widzimy w nich wartość przy optymalizacji efektywności kampanii, strategii kanałowej lub wykorzystaniu zasobów. Marki wykorzystujące odpowiednio dane do analiz zachowań konsumenckich na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego będą skutecznie budowały przewagę konkurencyjną.