wpisz szukaną frazę
Szukaj

Trendy w komunikacji marketingowej #opiniejuroraeffie cz. 9/2023

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2023 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy jurorów Effie Awards o trendy w komunikacji marketingowej, które są wg nich obecnie szczególnie istotne.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Wśród trendów, które jurorzy Effie Awards wskazywali jako szczególnie istotne w komunikacji marketingowej najczęściej pojawiały się: AI, personalizacja, autentyczność, sustainability oraz attention.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Wszystkie wskazane przez jurorów trendy w komunikacji marketingowej mają swoje znaczenie i wpływ na sposób, w jaki marki komunikują się z klientami oraz jak są postrzegane.

AI jest obecnie odmieniany przez wszystkie przypadki, personalizacja, autentyczność i attention królują już od dłuższego czasu. Sustainability natomiast jest trendem emergentnym. Stanowi nie tylko imperatyw etyczny, lecz również strategiczny wybór firm aspirujących do długoterminowego sukcesu i pozytywnego wpływu na społeczeństwo oraz planetę. W miarę jak coraz większa liczba konsumentów wykazuje wrażliwość na kwestie środowiskowe i społeczne, zrównoważony rozwój staje się niezwykle istotnym filarem skutecznych strategii komunikacji marketingowej.

W obliczu ewolucji w oczekiwaniach konsumentów, obserwujemy powstanie współczesnej narracji, w której marki nie tylko dostarczają produkty i usługi, ale również kreują wartościowe i autentyczne doświadczenia. Wizjonerskie podejście do zrównoważonego rozwoju otwiera drzwi do tworzenia tzw. „storytellingu zrównoważenia”, w którym marki nie tylko informują, ale także inspirują do angażowania się w wyższe cele społeczne i ekologiczne.

W miarę jak „zrównoważenie” przekształca się z postrzegania jako „dodatek” do modelu biznesowego w „istotny element” tego modelu, marki mają okazję stać się pionierami nowych standardów, które mają potencjał zmieniać nawyki i kształtować przyszłość.

Takie podejście podkreśla zarówno długoterminowy sens celów sustainability, jak i wizjonerski charakter firm, które są gotowe nie tylko na podążanie za trendami, ale także na tworzenie nowych, napędzając zmiany społeczne i kształtując nowy standard odpowiedzialnego biznesu.

Często jednak to połączenie kilku trendów, dostosowanych do konkretnych potrzeb i oczekiwań klientów, przynosi najlepsze rezultaty. Wartościowe wydaje się podejście holistyczne, w którym różne trendy współgrają, aby tworzyć spójne i efektywne komunikacje marketingowe.

 

 

Share

Podobne artykuły