Podczas gdy inwestycje w kontent telewizyjny rosną, wyścig o najbardziej udaną kampanię reklamową również staje się coraz bardziej zaciekły. Według raportu grupy AdReaction „The Art of Integration” receptą na sukces jest kampania dobrze zintegrowana. Jak więc zadbać o integrację kontentu?
Każda efektywna kampania powinna być zbudowana wokół centralnego pomysłu. Będzie to motyw przewodni marki wyróżniający jej kontent na tle innych. Kampanie stworzone w ten sposób mogą poszczycić się wyższym KPIs (o 64 punkty procentowe więcej niż reszta), zwłaszcza w kategorii kojarzenia wizerunku marki (91 pp. więcej).
Skąd taki wynik? Silna idea przewodząca kampanii skutkuje bardziej efektywną stroną wykonawczą. Reklamy łączy więcej szczegółów, mają wspólną identyfikację wizualną i przesłanie. Ponadto, każdy z elementów kampanii może być zindywidualizowany w zależności od medium, nie tracąc spójności. Takie rozwiązanie zapewnia twórcom większą elastyczność w planowaniu.
Przykładem udanej komunikacji zintegrowanej wspólnym motywem jest kampania niemieckiej sieci marketów budowlanych Hornbach „Dive into Life”. Seria reklam miała za zadanie podkreślić doznania sensoryczne towarzyszące majsterkowaniu. Billboardy w prosty sposób przywodziły na myśl 60-sekundowy spot z telewizji oraz jego krótszą 20-sekundową wersję digitalową. Natomiast strona internetowa wpływała na zmysły dzięki możliwości usłyszenia i „dotknięcia” naturalnych materiałów. Każdy z elementów kampanii silnie nawiązywał do centralnego pomysłu, wyróżniając ją.
Źródła:
https://www.hornbach.de/dulebst/ , 07.02.2018
Raport AdReaction „The Art of Integration”, 2018
Data publikacji: 16.02.2018 r.