wpisz szukaną frazę
Szukaj

Istotne czynniki przy planowaniu kampanii reklamowej #opiniejuroraeffie cz.12/2024

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2024 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy Jury Effie, co jest ważniejsze podczas planowania kampanii reklamowej.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURY EFFIE AWARDS

 

Wyniki ankiety sugerują, że według Jury Effie szeroki zasięg (54%) i precyzyjna personalizacja (46%) są niemal równie istotne w planowaniu kampanii reklamowej.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

 

Zasięg czy personalizacja? To zupełnie niepotrzebnie stworzona opozycja w świecie, w którym te dwie taktyki występują i występować powinny razem. To od produktu/marki, kategorii, etapu funkcjonowania na rynku zależy właściwe i zgodne z zakładanymi celami określenie proporcji działań zasięgowych, czyli góry lejka marketingowego, wzmacniających głównie świadomość w szerokich targetach, i działań schodzących w dół lejka, które pozwalają wejść na poziom rozważania i zakupu wśród mniejszych grup ludzi, a nawet jednostek. Sposób zadania tego pytania i w konsekwencji wyniki tworzą obraz branży, która funkcjonuje w dwóch obozach. TRADYCJONALISTÓW, broniących dużych zasięgowych kampanii z wiodącą rolą tv dla produktów masowych i PROGRESYWNYCH, którzy dzięki technologii, ciągłemu rozwojowi nowych touchpointów efektywniej docierają z punktowymi przekazami do określonych grup ludzi. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że jest to obraz fałszywy. W dzisiejszym świecie jedno nie funkcjonuje bez drugiego i każdy świadomy marketer powinien podejmować decyzję nie na poziomie CZY, a na poziomie JAK łączyć te dwie taktyki planowania kampanii reklamowej.

 

 

Share

Podobne artykuły