wpisz szukaną frazę
Szukaj

Największe wyzwania dla marketerów #opiniejuroraeffie cz.10/2024

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2024 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy Jury Effie, co będzie największym wyzwaniem dla marketerów w 2024 roku.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURY EFFIE AWARDS

 

30% Jury Effie wskazało, że największym wyzwaniem dla marketerów będzie przytłaczająca mnogość technologii, narzędzi i danych. Na ostatnim miejscu ex aequo uplasowały się koniec Google Analytics Universal oraz strategii opartych na cookies i skuteczna specjalizacja AI.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Często dostaję pytanie, jaka jest jedna najważniejsza kompetencja osób pracujących w marketingu, taka bez której nie da się być dobrym marketingowcem. Pytanie o największe wyzwanie dla marketerów jest bardzo podobne. Najchętniej bym odpowiedziała „to zależy”, bo naprawdę zależy – od rodzaju i skali biznesu, od stopnia zaawansowania technologicznego, od zespołu i jego kompetencji, od strategii rozwoju i od wielu innych czynników.

Zderzając ze sobą niezbędne kompetencje marketerów i ich wyzwania, powiedziałabym, że chodzi o umiejętność dostosowywania się do zmieniającej się w bardzo szybkim tempie rzeczywistości – zgodnie z powiedzeniem, że jedyną pewną rzeczą jest zmiana. Zmienia się model planowania – trzeba umieć na bieżąco reagować na to, co dzieje się na rynku, co nie znaczy, że strategia długoterminowa odeszła do lamusa. Niezmiennie ważne są wizja i wartości – te drugie mogą być bardzo pomocne w zachowaniu równowagi między automatyzacją i ludzkim podejściem. Ciekawy temat na niejeden panel!

 

Share

Podobne artykuły