Analiza danych oglądalności Global Web Index, przeprowadzona przez eksperta mediowego Evana Shapiro, prezentuje, jak amerykańscy widzowie spędzają czas przed ekranami.
Streaming w USA szybko się rozwija, lecz jego widzowie mają tendencję do oglądania treści w trybie binge-watchingu. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku konsumpcji treści z telewizji linearnej – tu przeważa tryb powtarzalnego oglądania. Oznacza to, że telewizja linearna oferuje marketerom coś rzadkiego – trwałe i jakościowe zaangażowanie widzów.
Dane z Global Web Index pokazują, że większość Amerykanów twierdzi, że ogląda więcej telewizji niż streamuje. Tv na żywo pozostaje codziennym zwyczajem dla dziesiątek milionów domów, które również oglądają streaming wideo na tych samych telewizorach. Tymczasem telewizja (na żywo) napędza coraz większe wykorzystanie na CTV streamingu i przyciąga najbardziej atrakcyjnych odbiorców.
Skuteczność reklamy telewizyjnej jest bezpośrednio związana z tym, jak zaangażowani są widzowie, gdy ją widzą. Właśnie dlatego wiele programów CTV jest skoncentrowanych na transmisjach na żywo i na sporcie. Reklamodawcy nie kupują już miejsc reklamowych ze względu na zasięg, kupują ze względu na skuteczność i wydajność. Przy czym badanie Horowitz Research potwierdza, że reklamy w telewizji linearnej i streamingu mają podobną skuteczność w dotarciu z komunikatem do odbiorcy.
Reklamy w tv mają w większości pozytywne opinie widzów: dostarczają informacji o produktach, są pomocne, bawią i zapadają w pamięć. Komunikacja reklamowa spotykana na serwisach streamingowych online jest uważana również za źródło informacji, lecz respondenci wskazują przy tej opcji również na nadmierną ilość reklam i efekt rozproszenia uwagi.
Telewizja na żywo jest obecnie najbardziej premium środowiskiem wideo. Może pomóc w zagwarantowaniu, że reklamy nie zostaną pominięte, a powtarzające się, ciągłe, codzienne użycie pomaga zapewnić wzmocnienie świadomości wśród wartościowych odbiorców. To, czy reklamy są widoczne, i środowisko, w którym są emitowane, mają kluczowe znaczenie dla sukcesu kampanii reklamowej.
Źródła:
„Time Spent Well. An Analysis of How Viewers Spend Time and How Advertisers (Should) Spend Money”, Evan Shapiro, USA, październik 2023 r.
GWI Core, USA, Q2/Q3 2023 r.
Horowitz Research, „State of Media, Entertainment, and Tech: Consumer Engagement 2023 r.”
Data publikacji: 12.01.2023 r.