wpisz szukaną frazę
Szukaj

Jak kupuje Zoomer?

#ChallengingTime

Gen Z, Zoomer lub iGeneration – to określenia ludzi, którzy dorastali po obu stronach tysiąclecia. Chociaż nie ma dokładnego przedziału czasowego, pokolenie Z obejmuje tych, którzy urodzili się między połową lat 90. a początkiem lat 2010.

Pokolenie Z to pokolenie po generacji Millenials i pokolenie przed pokoleniem Alfa. Pokolenie Z jest często opisywane jako pokolenie lepiej wykształcone, bardziej zestresowane i przygnębione w porównaniu do poprzednich pokoleń. Często mają wobec siebie wysokie oczekiwania, które często nie są spełnione.

Pokolenie Z ma inne spojrzenie na zakupy i konsumpcję niż poprzednie pokolenia. Poniżej znajduje się kilka interesujących statystyk dotyczących Generation Z i ich zwyczajów zakupowych:

 

Zoomer wymaga zrównoważonych zakupów

 

Zoomerzy częściej kupują zrównoważone produkty wysokiej jakości, za które są gotowi zapłacić więcej. Według raportu First Insight 73% konsumentów pokolenia Z jest skłonnych wydać 10% więcej na takie produkty. Cenią sobie spersonalizowane rozwiązania i często przyciągają je marki, które podzielają ich poglądy na tematy polityczne. Gen Z jest najbardziej aktywną politycznie i świadomą ekologicznie populacją. Inspiracją dla tego pokolenia są młodzi aktywiści, tacy jak Greta Thunberg, którzy są zdeterminowani, aby zmienić swoją kulturę dzisiaj. Aby spełnić wymagania Gen Z, reklamodawca musi komunikować wartości marki, i pokazać, jak jego biznes wspomaga budowanie lepszej, bardziej zrównoważonej przyszłości.

 

Media społecznościowe odgrywają dużą rolę

 

Generation Z korzysta z mediów społecznościowych, aby czerpać inspirację, badać produkty i nawiązywać kontakt z ulubionymi markami. Influencerzy i ich opinie to ważna rola w podejmowaniu decyzji o zakupie. 60% pokolenia Z w USA używa Instagrama do odkrywania nowych marek, produktów i usług. Badanie przeprowadzone przez Google pokazuje, że 70% nastolatków, którzy subskrybują kanały YouTube, postrzega youtuberów jako osoby bardziej wiarygodne niż tradycyjne gwiazdy.

 

Oszczędności to podstawa zakupów

 

Często Zoomer ma opinię tego, który wydaje dużo pieniędzy, natomiast pokolenie Z jest bardziej oszczędne, wygenerowane oszczędności to dla nich główny motywator do podjęcia decyzji o zakupie.

Bezpłatna wysyłka lub ekskluzywne rabaty mogą szybko przekonwertować Zoomersa w klienta. Warto spróbować komunikować promocje w strategii wielokanałowej, aby lepiej dotrzeć i poszerzyć swoją bazę klientów wśród przedstawicieli pokolenia Z. Gen Z wpływa na handel na całym świecie. Nadszedł czas, aby włączyć demografię do swojej strategii marketingowej i zwiększyć w ten sposób zasięg, konwersję oraz świadomość marki.

 

Źródło:

Apptus „How is Generation Z shopping?”, maj 2022 r.

 

Data publikacji: 10.06.2021 r.

Share

Podobne artykuły