Jakie emocje wobec obecnej rzeczywistości odczuwają Polacy i dlaczego? - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Jakie emocje wobec obecnej rzeczywistości odczuwają Polacy i dlaczego?

#ChallengingTime

Z badania przeprowadzonego przez Open Research w dniach 06-09 lipca 2020 r., na próbie 800 osób, wynika, że nastroje Polaków poprawiły się w ciągu ostatnich kilku miesięcy, a zniesienie restrykcji pozytywnie wpływa na emocje, które czują respondenci.

Jakie emocje odczuwają Polacy

Z czego to wynika i czy wszyscy odczuwają podobnie? O komentarz poprosiliśmy Panią Agatę Matuszewską – Pyc, Business Unit Manager Open Research, która komentuje sytuację słowami: „Kolejny pomiar nastrojów emocjonalnych pokazuje, że Polacy oswajają się z koronawirusem, nie czują już tak silnych emocji negatywnych, a nawet zaczynają myśleć pozytywnie, wracając do swojej nowej normalności. Widzimy w danych, że kobiety mimo upływającego czasu słabiej – na poziomie emocjonalnym – adaptują się do nowej rzeczywistości, aktualnie pełnej jeszcze nakazów (maseczki, dystans), ale również są częściej pełne obaw odnośnie przyszłości.

Jakie emocje w czasie koronawirusa odczuwają różne grupy respondentów

W odniesieniu do ostatniego pomiaru w kwietniu wniosek jest taki, że po czasie lockdownu odczucia łagodnieją. Wówczas to ponad 65% respondentów odczuwało emocje negatywne, takie jak gniew czy smutek. Co ciekawe, ciągle strach odczuwają najbardziej ludzie młodzi – do 24 roku życia (17%), a smutek ludzie powyżej 50 lat (22%).

Jakie wnioski płyną dla reklamodawców?

Obecnie Polacy, ze względu na tendencje rosnących pozytywnych emocji i lepszego samopoczucia, czują się mniej zagrożeni i stają się bardziej otwarci na lżejsze w przekazie komunikaty. Warto jednak zwrócić uwagę na to, by działania nie były zbyt humorystyczne, zwłaszcza w kontekście młodych – oni ciągle jeszcze nastawieni są dość sceptycznie do obecnej sytuacji.

 

Źródło:

Aktualne nastroje konsumentów w czasie koronawirusa (Porównanie wyników do badania kwiecień 2020 r.), OpenResearch, www.openresearch.pl

 

Data publikacji: 31.07.2020 r.

Share

Podobne artykuły