wpisz szukaną frazę
Szukaj

Potrzeba konsumenta istotna z perspektywy komunikacji marki #opiniejuroraeffie cz.2/2021

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, stworzyło cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy drugą część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na potrzebach konsumenta i ich istotności w kontekście budowania komunikacji marki w tzw. „nowej rzeczywistości” pełnej wyzwań, jakie przed marketerami stawia sytuacja społeczno-ekonomiczna związana z pandemią. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards i zawiera komentarz przewodniczącej jednej z grup jurorskich Joanny Czekaj, Managing Director SalesTube.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Poczucie bezpieczeństwa to potrzeba konsumenta najczęściej wskazywana przez jurorów Effie Awards (wybór 35% jurorów) jako ta szczególnie istotna z perspektywy budowania marki. Na drugim miejscu wśród istotnych potrzeb konsumenta jurorzy wskazują dostęp do contentu (20%) a na kolejnych miejscach znalazły się ex aequo zakupy on-line oraz rozwijanie pasji (zyskując, każda 16% wskazań).

potrzeba konsumenta, która jest szczególnie istotna z perspektywy budowania komunikacji martki

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

JoannaCzekaj_2

Zmieniają się narzędzia i kanały komunikacji z klientami, ale nie zmienia się potrzeba bezpieczeństwa, a więc zaufania do marki. Pierwszym krokiem do „ufam” jest „znam”. Dlatego znaczenie komunikacji marketingowej nie maleje i budowanie silnych marek wciąż znajduje uzasadnienie biznesowe.

To, z czym mierzą się marketerzy, to fakt, iż w dzisiejszym ekosystemie marketingowym istnieje wiele zróżnicowanych punktów styku konsumenta z marką. Na coraz dłuższej i bardziej skomplikowanej ścieżce zakupowej mamy wiele momentów, w których możemy budować lub tracić zainteresowanie użytkownika. Im więcej błędów popełnimy na polu jego doświadczenia z marką i produktem, tym większej inwestycji będzie wymagało przekonanie go do zakupu.

Z pomocą przychodzi technologia, której głównym zadaniem jest zbieranie i wykorzystanie danych o użytkownikach tak, żeby z poszanowaniem prywatności dotrzeć do nich z relewantnym komunikatem w odpowiednim czasie i miejscu. Na szczęście dostępność narzędzi jest coraz większa  – ekosystemy „customer data platform” pozwalają gromadzić dane o potrzebach i intencjach potencjalnych klientów i zarządzać komunikacją z nimi tak, aby budować poczucie bezpieczeństwa i w efekcie optymalizować efektywny koszt pozyskania sprzedaży.

Share

Podobne artykuły