Marki w nowej rzeczywistości #opiniejuroraeffie cz. 2/2020 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Marki w nowej rzeczywistości #opiniejuroraeffie cz. 2/2020

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, stworzyło cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy drugą część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na obszarach marki i ich istotności dla konsumenta w tzw. „nowej rzeczywistości”. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącej jednej z grup jurorskich Izabeli Głodek, CMO, Coca-Cola Poland Services.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Użyteczność produktu to, wg jurorów Effie Awards, obszar, który w największym stopniu wzrośnie na znaczeniu w tzw. „nowej rzeczywistości” (84% odpowiedzi „zdecydowanie wzrośnie na znaczeniu” + „raczej wzrośnie na znaczeniu”).

Na drugim miejscu w zestawieniu istotnych cech z perspektywy konsumenta pojawia się zaangażowanie społeczne marki (80% odpowiedzi „zdecydowanie wzrośnie na znaczeniu” + „raczej wzrośnie na znaczeniu”).

Marki w nowej rzeczywistości #opiniejuroraeffie

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Izabela Głodek2

Niewątpliwie stoi przed nami wyzwanie sprostania „nowej rzeczywistości”, gdzie zaufanie do marki i jej znaczenie dla konsumenta są ważniejsze niż kiedykolwiek. Marki powinny nieść większą wartość niż sam produkt, co oznacza, że muszą mieć jasno określony cel i rolę, którą chcą odegrać w społeczeństwie. Z wyników ankiety jednoznacznie wynika, że planując, czy weryfikując nasze strategie, powinniśmy skoncentrować się przede wszystkim na orientacji na konsumenta i dostosowaniu produktów do jego aktualnych potrzeb. Niemniej ważna będzie również szybka reakcja na cyfrową transformację – zarówno na wyzwania związane z identyfikacją kanałów komunikacji, jak i „nowym” e-commerce, które wymagają zweryfikowanego podejścia do widoczności. Marka powinna już nie tylko być „loveable”, ale w nowej rzeczywistości również „shoppable”. Niewątpliwie obecna sytuacja wymusza zmianę kierunku myślenia – to konsumenci, a nie marka, są w centrum marketingowego wszechświata i im wcześniej się na tym skupimy, tym większą mamy szansę na sukces.

 

Share

Podobne artykuły