wpisz szukaną frazę
Szukaj

Moc storytellingu #opiniejuroraeffie cz. 3/2022

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards Poland, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, powołało cykl #opiniejuroraeffie.

Celem jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy trzecią część tegorocznej edycji cyklu, mającej na celu zdefiniowanie klucza do efektywnego wykorzystania mocy storytellingu. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards i zawiera komentarz przewodniczącej jednej z grup jurorskich Agnieszki Gozdek, Strategy Director & Partner, 180heartbeats Jung v. Matt.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

34% ankietowanych jurorów Effie Awards upatruje klucza do efektywnego wykorzystania mocy storytellingu w zaangażowaniu. Ponad jedna czwarta jurorów wskazuje natomiast na istotę emocji w przekazie.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Opowiadanie historii jest tak stare jak ludzkość i komunikacja między ludźmi, ale dobrze jest wiedzieć, że cały czas jest na czasie i świetnie się trzyma. Tworzenie opowieści to podstawa komunikacji; wszystko inne jest wtórne. Spięty narracją jest live selling na TikToku, czy sposób, w jaki karta produktowa przedstawia cechy nowego produktu. Oczywiście dzięki mediom pozwalającym na interakcję i zaangażowanie komunikacja nie jest wyłącznie jednostronna. Dużo się ostatnio mówi o storydoingu, czyli wcielaniu opowieści w życie oraz działanie – oferowaniu doświadczeń i interakcji zamiast jedynie opowiadania. Ale to storytelling jest w dalszym ciągu pierwszym krokiem. Storytelling jest wstępem do storydoingu – zanim zaczniemy działać i wciągniemy odbiorców w interakcję, trzeba poszczególne elementy ułożyć w narrację, która nada im sens oraz znaczenie emocjonalne. Jurorzy doceniają przede wszystkim wagę opowiadania historii w budowaniu zaangażowania i emocji. Dobrym przykładem opowiadania historii i narracji „w miniaturze” jest idea czy claim – jeśli są nośne, to budzą emocje, inspirują, są także dobrą podstawą do działań.

Share

Podobne artykuły