Nowa odsłona kibicowania – multiscreening w konsumpcji sportu - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Nowa odsłona kibicowania – multiscreening w konsumpcji sportu

#ChallengingTime

Zgodnie z najnowszym raportem Nielsena „Fans are changing the game” na temat oglądalności sportu około 40,7% fanów na całym świecie konsumuje treści za pośrednictwem platform cyfrowych, a oglądanie stało się doświadczeniem wieloekranowym, w którym prawie 50% widzów wchodzi w interakcje z innymi materiałami na żywo w tym samym czasie (wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłym rokiem).

Większość treści sportowych na żywo w USA jest dostępna za pośrednictwem tradycyjnych mediów, co z kolei pociąga za sobą znaczne inwestycje ze strony sponsorów i reklamodawców. Potęga sportu w telewizji liniowej widoczna jest nie tylko w USA.

Minęły dwa lata, odkąd świat sportu został „wyłączony” z powodu COVID-19. Odwołanie dużych wydarzeń sportowych oznaczało utratę sprzedaży biletów, reklamodawców i sponsorów. Oznaczało to również, że fani musieli znaleźć nową rozrywkę. Ludzie zaczęli spędzać coraz więcej czasu przed ekranami. Sportowcy praktycznie zapraszali swoich fanów do swoich domów za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zainteresowani mogli mieć wgląd w codzienne życie gwiazdorskich sportowców, co jedzą na śniadanie, jak wyglądają ich treningi, jak spędzają czas rodzinny. Dało to fanom zupełnie nową odsłonę sportu. Sportowcy mają większy potencjał w nawiązywaniu kontaktów ze swoimi sympatykami: 26% entuzjastów sportu korzystających z mediów społecznościowych w wiadomościach sportowych twierdzi, że sportowcy to świetny sposób na nawiązywanie kontaktów z markami i sponsorami. 81% widzów zaufało w całości lub w części sponsoringowi marki widzianej podczas oglądania imprez sportowych.

W ciągu ostatniego roku zwiększyła się aktywność widzów wydarzeń sportowych w multiscreeningu (media społecznościowe, SMS-y, gry, zamawianie jedzenia) średnio o 5%, przy czym w przypadku Gen Z odsetek ten podwoił się do 10%. Ogółem 47% osób oglądających sport w telewizji lub na platformach cyfrowych jednocześnie ogląda inne treści na żywo, znacznie więcej niż ogół społeczeństwa (33%). 51% fanów sportu sprawdza na bieżąco statystyki online w trakcie oglądania wydarzenia sportowego.

 

Źródło:

Nielsen „Fans are changing the game” 2022 global sports marketing report, USA, 2022 r.

 

Data publikacji: 13.05.2022 r.

Share

Podobne artykuły