wpisz szukaną frazę
Szukaj

Pogromcy mitów: TV kontra wideo online

Czy moc reklamy telewizyjnej zmalała przez konkurencyjność mediów cyfrowych? Grupa Video Advertising Bureau w raporcie „Unrivaled” konfrontuje mity i rzeczywistość na temat słabnącej roli reklamy telewizyjnej.

1.

MIT:

Widzowie przenoszą się do oglądania treści internetowych: YouTube wygrywa z telewizją.

 

PRAWDA:

Zgodnie z danymi przedstawionymi w raporcie, telewizja w USA dociera do 97% ludności, prawie 120 milionów gospodarstw ogląda telewizję niezmiennie, od co najmniej 5 lat. Średni minutowy zasięg TV w USA wynosi 45 mln osób – 13-krotnie więcej niż oglądanie wideo na komputerach i 37 razy więcej niż oglądanie wideo na telefonach komórkowych. Na każdą godzinę spędzoną przed YouTube, widzowie spędzają 11 godzin przed TV.

 

 

2.

MIT:

Telewizję oglądają wyłącznie starsze grupy celowe, reklamą telewizyjną nie dotrzemy do pokolenia Millenials.

PRAWDA:

Raport wskazuje, że młodsza grupa odbiorców w wieku 18-34 spędza 12-krotnie więcej czasu oglądając TV niż wideo na smartfonach.

 

3.

MIT:

Nikt nie ogląda już TV na żywo – ludzie korzystają z dobrodziejstw dekoderów i nagrywarek (time shifting, SVOD).

PRAWDA:

Tylko 5% gospodarstw korzysta z funkcji przesuniętego czasu oglądania lub VOD.

wykresy_01-14

 

 

4.

MIT:

Kontent w TV jest mało ciekawy i nieaktualny – reklamodawcy są odbierani, jako anachroniczni.

PRAWDA:

VAB przeanalizowało najpopularniejsze rozmowy na Twitterze – prawie 80% postów jest związanych z tematami poruszanymi w TV.

wykresy_01-15

 

VAB przeprowadza okresową analizę rozmów społecznych o nazwie #TVisSocial, gdzie analizują najpopularniejsze tematy na Twitterze przez cały wieczór podczas 4-tygodniowego okresu. Najpopularniejsze tematy pochodzą z telewizji, co wskazuje na zaangażowanie w czasie rzeczywistym i natychmiastową potrzebą dzielenia się i łączenia z innymi fanami. Media społecznościowe stanowią wyraźne uzupełnienie oglądania telewizji; jeśli chodzi o treści rozrywkowe, programy generują dużo szumu, który zapewnia telewizji niezrównaną zdolność wpływania na kulturę, wpływając na gusty oglądających.

 

wykresy_03_2(1)

 

 

5.

MIT:

Reklamy telewizyjne, jako, że są oglądane w tle nie budzą emocji, nie są zapamiętywane, nie wpływają na decyzje zakupowe.

PRAWDA:

Raport pokazuje, że reklamy telewizyjne są bardziej emocjonalnie odbierane przez widzów.

 

Emocjonalna więź zwiększa uwagę i zapamiętywalność – 62% widzów jest w stanie zapamiętać połowę lub więcej reklamodawców obejrzanych w telewizji reklam.

 

wykresy_02_3 copy 2

 

W rezultacie powyższego TV ma najmocniejszy wpływ na widzów:

 

 

6.

MIT:

TV ma ograniczoną zdolność generowania sprzedaży lub przyciągania widzów na strony www.

PRAWDA:

85% marek internetowych widzi bezpośrednią korelację pomiędzy wydatkami TV a odwiedzinami ich stron internetowych. Obniżenie wydatków wpływa na zmniejszenie się liczby unique userów (w badanych markach średnio o 22%), natomiast dzięki wzrostowi wydatków telewizyjnych marki zyskują średnio 33% więcej unikalnych użytkowników.

wykresy_01_2 copy

 

7.

MIT:

Duże marki nie potrzebują już TV, a mniejsze z małymi budżetami nie są w stanie czerpać z zalet TV.

PRAWDA:

TV prowadzi do dwucyfrowego wzrostu ruchu na stronie internetowej mniejszych marek oraz takich o ustabilizowanej pozycji.

 

W USA, Video Advertising Bureau dostrzegło, że firmy internetowe odnotowują natychmiastowy i znaczący wzrost ruchu w sieci po uruchomieniu kampanii telewizyjnych – dane z badania kilkunastu firm internetowych wykazały, że po włączeniu lub zwiększeniu wydatków na kampanie TV firmy odnotowały znaczne wzrosty w przychodach:

 

wykresy_02-05

 

Sam fakt, że pięć największych marek internetowych (Facebook, Amazon, Apple, Netflix, Google) w ciągu pięciu lat podwoiło swoje wydatki na reklamę telewizyjną wydając w 2017 roku łącznie 1,5 miliarda dolarów, pokazuje, że telewizja wciąż jest bezkonkurencyjna!

 

 

Źródła:

VAB „Unrivaled – How multi-screen TV continues to dominate reach, relevance and results”, USA, 2018

VAB „Direct Impact: How TV Drives Outcomes For Direct-Disruptor Brands”, USA, 2018

VAB „Tv is Social”, USA, 2017

Data publikacji: 14.12.2018 r.

 

 

 

 

Share

Podobne artykuły