wpisz szukaną frazę
Szukaj

Prognozy globalnych inwestycji reklamowych wg sieci mediowych cz. 2

Jak wyglądają światowe prognozy Zenith, Dentsu Aegis oraz Magny w odniesieniu do poszczególnych regionów? Poznaj dalsze wnioski z raportu „Television global ad spend forecasts key markets media”, z lipca 2017.

Europa Środkowo-Wschodnia ciągle w czołówce!

Warto podkreślić, że wnioski wszystkich trzech agencji są spójne co do tego, że region Europy Środkowej i Wschodniej będzie jednym z liderów inwestycji reklamowych na świecie:

  • Zenith: Inwestycje reklamowe w Europie Wschodniej i Azji Środkowej wzrosną o 9,8%, podczas gdy na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej nastąpi znaczny spadek o 18,6%.
  • MAGNA: Europa Środkowo – Wschodnia będzie na szczycie regionów ze wzrostem 7,2%.
    Dentsu Aegis: Europa Środkowo-Wschodnia będzie wykazywać średni wzrost o 6,6%, a Ameryka Łacińska (7%).

Indie i Rosja z dwucyfrową dynamiką wzrostu

  • Dentsu Aegis przewiduje, że w tym roku najszybciej będą rozwijać się Indie, wydatki na reklamy wzrosną o 13%, z 11,9% w porównaniu do 2016 roku. Rosja w tym roku odnotuje dwucyfrowym wzrost wydatków na media o 9,8%, w porównaniu do 11,4% w 2016 roku.
  • MAGNA również przewiduje dwucyfrowy 10,5% wzrost dla Rosji i 11,5% przyrost dla Indii w 2017 roku.
  • Zenith plasuje Indie i Rosję w 10 największych reklamodawców na świecie w tym i następnym roku.

Stany Zjednoczone czeka spowolnienie wydatków reklamowych

O ile prognozy dotyczące wydatków w USA są dość rozbieżne, to pewne jest, że tamtejszy rynek reklamy będzie rosnąć wolniej niż średnia światowa:

  • Dentsu Aegis prognozuje, że wydatki na reklamę w USA wzrosną o 3,6% w tym roku (wobec średniej 3,8%) i o 4% w 2018 roku (w porównaniu do średniej światowej 4,3%).
  • MAGNA jest bardziej ostrożna w swoich prognozach dla Stanów Zjednoczonych, przewiduje przyrost o 1,6% w tym roku (wobec 3,7% średniej globalnej), a następnie w 2018 roku o 4,8% (wobec 4,5% globalnej średniej).
  • Zenith estymuje wzrost o 3,4% w USA w tym roku, perspektywie dla Ameryki Północnej (USA i Kanady) poniżej 4,2 % inwestycji reklamowych.

Pesymistyczne perspektywy dla Wielkiej Brytanii

  • Zdaniem Zenith, na rynku Brytyjskim należy spodziewać się znacznego spowolnienia inwestycji reklamowych w tym roku – niewielki wzrost wydatków na reklamę o zaledwie 0,9% w 2017 roku, z 9,6% w 2016 roku.
  • MAGNA zgadza się, że w tym roku region Europy Zachodniej będzie się słabiej rozwijał w wyniku zmiany na rynku brytyjskim. Podczas gdy w ostatnich latach Wielka Brytania była liderem regionu, przy średnim wzroście o 6% w ciągu ostatnich 4 lat, to w tym roku spowolni się tempo wzrostu o 1,9%. MAGNA przewiduje, że niewielki wzrost będzie kontynuowany w przyszłym roku, kiedy wydatki na reklamę w Wielkiej Brytanii wzrosną o zaledwie 1,5%.
  • Dentsu Aegis jest najbardziej optymistyczny jeśli chodzi o wzrost wydatków na reklamę w Wielkiej Brytanii, bo przewiduje, że w tym roku wydatki na reklamę w Wielkiej Brytanii wzrosną o 4%, a 2018 roku nastąpi przyrost o 5,9%.

 

 

 

* Źródło: Marketingcharts.com, „Television global ad spend forecasts key markets media”, lipiec 2017r.

Data publikacji: 31.07.2017 r.

 

Więcej publikacji z cyklu „Prognozy globalnych inwestycji reklamowych wg sieci mediowych” dostępne poniżej w sekcji „podobne artykuły”. Sprawdź.

Share

Podobne artykuły