Spoty reklamowe powstałe w czasie pandemii charakteryzuje wspólny mianownik jakim są emocje. Z perspektywy czasu odbiorcy mają szansę ocenić, które przekazy poruszyły ich najbardziej.
Z inicjatywy Unruly, platformy reklam wideo, która mierzyła reakcję emocjonalną widzów w trakcie oglądania reklam, powstał ranking najbardziej emocjonalnych kampanii emitowanych w okresie pandemii na świecie. Lista liczy sobie 20 pozycji. O pierwszych 10 z nich warto przeczytać w artykule.
Poniżej przedstawiamy kampanie, które również zostały wyróżnione w rankingu Unruly.
Australijska sieć supermarketów Coles w formie spotu o wymownym tytule „Thank You” podziękowała swoim pracownikom za zaangażowanie w pracę i wspieranie w ten sposób lokalnych społeczności w czasie kryzysu. Spot powstał w warunkach domowych, a słowo podziękowania kieruje do obiektywu ambasador marki Curtis Stone. Spot pozostaje lekki i pogodny w swoim wyrazie, wywołuje uśmiech i poczucie wdzięczności. Kompilacji zdjęć pracowników towarzyszy optymistyczna muzyka. Kampania zajęła 13 miejsce w rankingu Unruly.
Spot „One Team” marki Budweiser ma nieco bardziej podniosły ton. Został on zrealizowany przy współpracy z agencją DAVID. Metaforyczna narracja nawiązująca do pochwały drużyn piłkarskich to w rzeczywistości hołd złożony pracownikom medycznym, służbom porządkowym, ale i zwykłym ludziom muszącym odnaleźć się w zamkniętych przestrzeniach swoich domów. W obliczu pandemii wszyscy jesteśmy jedną drużyną – komunikuje marka. Obrazom portretującym bohaterów towarzyszy podniosła i wzruszająca muzyka. Kampania zajęła 17 miejsce w rankingu Unruly.
Źródło:
Unruly, „Google Japan Ad Most Emotionally Engaging Coronavirus Campaign In The World”, 24.06.2020 r.
Data publikacji: 10.07.2020 r.