wpisz szukaną frazę
Szukaj

Rola reklamy marki w czasie pandemii – Kanada

#ChallengingTime

Badanie przeprowadzone przez IPSOS na zlecenie platformy wymiany informacji thinktv.ca pokazuje, że respondenci w Kanadzie chcą, by reklamodawcy w swoich przekazach reklamowych sprawiali, że odbiorcy poczują się bezpieczni i pełni nadziei.

Badanie pokazuje, że 34% mieszkańców Kanady oczekuje od reklamy, aby poprawiała ich samopoczucie. Oglądając reklamy, chcą poczuć pozytywne emocje, pragną spokoju, relaksu, nadziei i optymizmu. Według badania 25% badanych przyznało, że oczekuje, aby reklamy dawały poczucie bezpieczeństwa, chcą być pewni, że nie ma powodów do paniki i wszystko będzie dobrze.

Oczekiwania kanadyjskich konsumentów wobec marek w czasie pandemii

 

44% Kanadyjczyków twierdzi, że spędza więcej czasu na oglądaniu wiadomości w telewizji, 19% badanych ufa wiadomościom telewizyjnym bardziej od czasu pandemii COVID-19. Telewizja jest wymieniana, przez najwięcej, bo 49% respondentów, jako główne źródło wiadomości. Potrzeba zaspokojenia poczucia bycia na bieżąco (55%) to nie jedyny powód, który utrzymuje Kanadyjczyków przed telewizorami. Rozrywka (67%) i relaks (57%) to dwa najważniejsze powody oglądania telewizji. Nic dziwnego, że reklama telewizyjna jest uznawana za najbardziej wiarygodną reklamę przez 63% badanych.

Reklama telewizyjna najbardziej wiarygodna

Telewizja jest nie tylko najbardziej zaufanym źródłem reklam wideo, ale też, jak wskazali respondenci, reklamy telewizyjne są najskuteczniejszym sposobem na przekonanie ich do zakupu nowej marki. W efekcie dłuższego spędzania czasu przed tv i kontaktu z reklamami, prawie jedna trzecia Kanadyjczyków twierdzi, że wypróbowała już nową markę, produkt lub usługę w ciągu ostatnich 4 tygodni, a 33% wyznaje, że zrobi to chętnie, gdy życie „wróci do normy”.

Efektywność medium reklamowego

Kanadyjczycy wskazali kilka zapadających w pamięć reklam, które wpływają na ich poczucie bezpieczeństwa i wiarę w powrót do normalności.

Walmart

„Niedawna reklama telewizyjna marki zapewniła widzów, że firma kładzie nacisk na to, aby klienci nadal mogli kupować wszystko, czego potrzebują, bez dodatkowych marż cenowych, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo klientom i pracownikom”.

TELSUS

„Telsus nie tylko w reklamie jednoczy wszystkich dzięki technologii, ale również przyłącza się do walki z COVID-19 i przekazuje 20 milionów dolarów na walkę z pandemią”.

TIM HORTONS

„Tim Hortons ma reklamę dotyczącą oferowania wsparcia podczas pandemii. Pracownica mówiąca o tym, jak pomagają w tym trudnym czasie – brzmi to bardzo szczerze”.

A&W

„Byłem zaskoczony, że nie reklamowali swoich produktów w pierwszej kolejności, ale dziękują wszystkim pracownikom służby zdrowia”.

 

Źródło:

Ipsos & thinktv.ca „TV in a pandemic. Our attitudes and behaviours”, Kanada, maj 2020 r.

 

Data publikacji: 19.06.2020 r.

Share

Podobne artykuły