wpisz szukaną frazę
Szukaj

Słyszysz content, mówisz… #opiniejuroraeffie cz.4/2021

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, stworzyło cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy czwartą część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na potrzebach konsumenta i ich istotności w kontekście budowania komunikacji marki w tzw. „nowej rzeczywistości” pełnej wyzwań, jakie przed marketerami stawia sytuacja społeczno-ekonomiczna związana z pandemią. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards i zawiera komentarz przewodniczącej jednej z grup jurorskich Anny Putts, Brand & Content Director HBO i HBO GO w regionie Europy Centralnej.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

42% jurorów Effie Awards, słysząc content, mówi context. Dla 22% pierwszym skojarzeniem jest user generated content. Zaś trzecim najczęściej wybieranym skojarzeniem do słowa content jest commerce, wskazany przez 18% jurorów biorących udział w ankiecie.

słyszych content, mówisz

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

AnnaPutts_2

Context is the King! Z ogromną ciekawością zobaczyłam odpowiedzi na pytanie „Słyszysz content, mówisz…” zadane jurorom Effie. Byłam przekonana, że odpowiedź jest prosta, słyszę content, mówię filmy, seriale, krótkie treści. Jednym słowem rozrywka lub czasem edukacja, lub e-commerce. Dla mnie jest to ciekawa obserwacja, bo przypomina mi, że mamy do czynienia z dwiema perspektywami. Pierwsza to perspektywa marketera, osoby, która na co dzień pracuje z przekazem marketingowym, starając się uczynić go jak najbardziej atrakcyjnym, angażującym, ważnym. Druga to perspektywa klienta, który patrzy na świat oczami korzyści i wygody. Context dla niego oznacza „nie chcę tracić czasu”, chcę, by wszystko było do mnie dopasowane. W rzeczywistości, kiedy największą konkurencją jest czas, jaki nasi użytkownicy są w stanie przeznaczyć na kontakt z naszą reklamą, context, w jakiej się pojawia, stał się zdecydowanie kluczem do sukcesu.

Share

Podobne artykuły