wpisz szukaną frazę
Szukaj

Total tv dominuje wśród mediów wideo na rynku kanadyjskim

Czas spędzony na oglądaniu total tv (telewizja liniowa plus streaming nadawcy) znacznie przekracza czas spędzony z platformami YouTube, TikTok i innymi usługami streamingu.

Synergia telewizji linearnej i BVOD zapewnia średni tygodniowy zasięg na poziomie 83%, co oznacza kreowanie kampanii reklamowej na dużą skalę – z większą spójnością, wydajnością i skutecznością w dotarciu do widza. Na takie wyniki analiz zwraca uwagę raport Video Audience Measurement kanadyjskiej firmy badawczej Numeris. Dobrą wiadomością dla reklamodawców jest to, że możliwości dotarcia z komunikatem reklamowym w ramach total tv rosną, więc nadawcy wciąż uruchamiają nowe formy streamingu wspierane reklamami (i bezpieczne dla marki) oraz kanały FAST.

Udział telewizji w rynku wideo (A18+) wzrósł w ciągu roku o 1 punkt procentowy kosztem YouTube’a i wynosi 66%, podczas gdy YouTube posiada 13% udziału w rynku, TikTok i Netflix po 6%, a Amazon Prime 5%.

 

Powyższy wykres wskazuje, że nawet przy rosnącej popularności streamingu, telewizja nadal dominuje pod względem zasięgu i czasu spędzanego na oglądaniu. Streaming wspierany reklamami to obszar wzrostu w przestrzeni telewizyjnej – zarówno dla widzów, jak i reklamodawców, gdyż większość Kanadyjczyków konsumuje zarówno telewizję linearną, jak i usługi streamingu.

Wyłącznie ze streamingu korzysta 14% widzów w wieku powyżej 18 lat. Wśród dorosłych w wieku 18-34 odsetek korzystania wyłącznie ze streamingu wynosi najwięcej – 24%. Prawie 70% dorosłych Kanadyjczyków korzysta z co najmniej jednej płatnej usługi streamingu – liczba ta jest najwyższa wśród dorosłych w wieku 24-54 lat (79%) przy nieznacznej przewadze kobiet w stosunku do mężczyzn. Wraz z pojawianiem się kanałów FAST, wzrasta liczba rezygnacji z płatnych subskrypcji – 19% abonentów streamingu planuje anulować subskrypcję(e) w ciągu najbliższych trzech miesięcy, podczas gdy kolejne 14% planuje zastąpić jedną (lub więcej) subskrypcję inną usługą.

 

Źródło:

Raport Video Audience Measurement, Numeris, Kanada, 18 września 2023 r. – 26 maja 2024 r.

 

Data publikacji: 11.10.2023 r.

Share

Podobne artykuły