27 Marca, na konferencji tv day, Karen Nelson-Field – światowej klasy autorytet w dziedzinie „media science”, Profesor University of Adelaide, zaprezentowała wyniki projektu „The Benchmark Series” – serii badań poświęconych efektywności komunikacji reklamowej w różnych platformach.
Pobierz prezentację “Not all Reach is Equal” i znajdź odpowiedzi na pytania:
– Jakie aspekty mają wpływ na końcową efektywność komunikatu reklamowego – czyli na wybór produktu przez widza?
– Reklamy emitowane w jakim medium w największym stopniu wpływają na wybór konsumenta?
– Jak przedstawia się czas trwania efektu emisji reklam w różnych platformach?
– Jaka kombinacja mediów, gwarantuje największy efekt synergii, najlepiej oddziałując na preferencje zakupowe widzów?
O BADANIU:
– Badanie jest badaniem ciągłym, realizowanym na grupie 5000 Australijczyków, w ich naturalnym środowisku kontaktu z komunikatem reklamowym – w ich domach. W ramach projektu przebadano w sumie 60 000 reklam. Do pomiaru wykorzystano nowoczesną technologię eye-trackingową, monitorującą sposób, czas kontaktu i procentowy poziom pokrycia ekranu (ekspozycje pikselową), a następnie zweryfikowano, które z reklamowanych produktów były zakupione w wirtualnym sklepie. Tym samym opracowano wskaźnik STAS (definiowany jako relacje dwóch zmiennych: zakupił-widział reklamę/zakupił-nie widział reklamy).
– Celem projektu jest zdefiniowanie czynników, które mają wpływ na zakup danego produktu z uwzględnieniem emisji reklam na różnych platformach i ekranach: TV, VOD, Facebook’u oraz Youtube, emitowanych za pośrednictwem różnych urządzeń: TV, desktopów oraz urządzeniach mobilnych.
Zobacz wystąpienie: