Nowa strategia sieci telewizyjnej RTL „Total Video” obejmuje stworzenie grupy lokalnych serwisów wideo na żądanie. Jest to sposób na stawienie czoła konkurencji w postaci znanych międzynarodowych platform SVOD, takich jak Netflix. Jakie działania grupy RTL stoją za dotychczasowym sukcesem ich serwisów VOD?
Na początku tego roku europejska sieć telewizyjna RTL komunikowała swoje działania pod nazwą „Total Video”, które skupiają się na stałej produkcji i dystrybucji oryginalnych treści z jednoczesnym naciskiem na emisję reklam. Teraz grupa rozszerza swoją ofertę o telewizję na żądanie.
Obecnie RTL jest operatorem 58 kanałów telewizyjnych w 10 europejskich krajach. W związku ze strategią „Total Video” sieć zdecydowała się zainwestować w platformy VOD oparte na modelu subskrypcyjnym, czerpiąc tym samym dochody z innego źródła niż wyłącznie z reklam emitowanych na kanałach RTL. Aktualnie serwisy oferują widzom dostęp poprzez płatną subskrypcję lub darmową konsumpcję kontentu wspartą reklamami.
Lokalne produkcje takie jak na przykład holenderskie Black Tulip czy New Neighbors nadają operatorom VOD wartość, która przyciąga widzów i zachęca ich do użytkowania za opłatą. Co więcej, oryginalne treści wyróżniają ich na tle pozostałych serwisów SVOD.
Przejęty w 2015 roku przez grupę RTL holenderski serwis Videoland jest obecnie drugim najpopularniejszym serwisem VOD w kraju. Ponadto, w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2018 roku liczba płatnych subskrypcji wzrosła o 80%, a liczba widzów anulujących subskrypcję spadła o 44% w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.
Z kolei liczba użytkowników niemieckiego TV NOW sieci RTL wzrosła o 61% w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2018 roku w porównaniu z tym okresem w 2017.
Źródło:
www.digiday.com/media/believe-hybrid-model-rtl-adding-paid-ad-free-video-services-across-europe/ , 24.05.2018
Data publikacji: 08.06.2018 r.