Reklamodawcy, inwestujący w telewizję po raz pierwszy, sprawdzili wpływ reklam telewizyjnych na proces sprzedaży.
Marki, w tym wiele małych i średnich firm, które włączyły reklamę telewizyjną do swoich strategii marketingowych w celu przyspieszenia ich rozwoju poprzez zaistnienie w świadomości i angażowanie nowych konsumentów, szybko dostrzegły siłę telewizji.
Kampanie telewizyjne generują natychmiastowy i trwały wzrost ruchu na stronach internetowych marek i wyszukiwań online reklamowanych produktów, co pokazuje, że połączenie profesjonalnie wyprodukowanych treści wideo, siły dużego ekranu oraz oddziaływania na zmysły wpływa na decyzje zakupowe odbiorców. Takie wyniki przynosi analiza 230 nowych reklamodawców amerykańskiej telewizji w 68 kategoriach, przeprowadzona przez agencję Video Advertising Boureau.
W ciągu ostatnich trzech lat nowi reklamodawcy inwestowali rocznie ponad miliard dolarów w telewizji krajowej, a w 2023 odnotowano najwyższy poziom inwestycji – 1,36 miliarda USD.
Kampanie telewizyjne mają silną zdolność do kierowania wynikami w środkowej części lejka sprzedażowego, które zamieniają konsumentów w klientów. Jak wynika z analiz 230 reklamodawców, którzy po raz pierwszy rozpoczęli kampanię telewizyjną w ciągu ostatnich trzech lat, profesjonalnie wyprodukowane treści wideo, prezentowane na dużym ekranie, konsekwentnie wykazują silną zdolność do wzmocnienia działań efektów średniego szczebla lejka sprzedażowego, dzięki zwiększeniu wyszukiwań online i znacznemu wzrostowi miesięcznego ruchu na stronie.
Po uruchomieniu kampanii telewizyjnej, przeciętny reklamodawca odnotował natychmiastowy napływ setek tysięcy odwiedzających jego witrynę.
Marki, które zainwestowały najwięcej w telewizji, odnotowały największy zwrot z inwestycji ze względu na zwiększenie ruchu na stronie i wyszukiwań online.
Wyszukiwanie online jest bezpośrednim odzwierciedleniem zainteresowania konsumentów i może być potężnym wyznacznikiem zachowań zakupowych. Dla przykładu 86% reklamodawców z branży farmaceutycznej, którzy odważyli się zainwestować w kampanię tv, zauważyło zwiększoną liczbę wyszukiwań ich produktów.
Kampanie wideo angażują nowych konsumentów i pobudzają działania klientów jak żadne inne media. Marki, które rozpoczęły kampanie telewizyjne w celu przyspieszenia swojego wzrostu, osiągnęły sukces na wszystkich poziomach inwestycji. Największy wpływ i najlepsze rezultaty pochodziły od reklamodawców, którzy inwestowali najwięcej w kampanie telewizyjne.
Źródło:
VAB, „Breaking Through. How New Advertisers Are Using TV To Ignite Interest & Turn Consumers Into Customers”, USA, październik 2024 r.
Data publikacji: 25.10.2024 r.