wpisz szukaną frazę
Szukaj

Współczesne zagrożenia efektywności komunikacji #opiniejuroraeffie cz. 5/2017

W ramach aktywności  związanych z konkursem Effie Awards 2017, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

 

Przedstawiamy piątą część cyklu poświęconą współczesnym zagrożeniom efektywnej komunikacji marketingowej. Prezentujemy wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards. Komentarza udzieliła przewodnicząca jednej z grup jurorskich Marta Życińska – dyrektor marketingu Mastercard.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Ponad 30% jurorów Effie Awards wskazało brak jednego źródła pomiaru dla telewizji i internetu oraz brak standardów oceny oglądalności w internecie, jako największe‚ ich zdaniem, zagrożenia dla efektywności komunikacji w dobie współczesnego marketingu.

 

EFFIE_Marta_Zycinska_wykres_4 (1)

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

 

Brak jednego źródła pomiaru, moim zdaniem, jest największym zagrożeniem efektywności komunikacji teraz i w przyszłości. Wyniki ankiety mnie nie dziwią i sama dołożyłam cegiełkę do tego rezultatu. Jeżeli nie mamy odpowiedzi na pytanie, jak zaplanować telewizję w kampaniach, żeby nie przepłacić i odpowiednio dotrzeć do naszej grupy docelowej, uzupełniając planowanie internetem, to wzmacniamy tezę, że 50% budżetu marketingowego wydaje się bez sensu, tylko nikt nie wie, którą połowę. Świat poszedł do przodu i coś, co kiedyś nam marketerom nie przeszkadzało, teraz zaczyna. W dobie czegoś, co już nawet nie jest komunikacją do segmentów, a angażującym dialogiem z pojedynczym konsumentem, musimy umieć mierzyć efekty swoich działań. I to mierzyć we wszystkich mediach razem, bo nasi klienci tak je właśnie konsumują. Kanał komunikacji, który należałoby wydzielić w tych pomiarach, to internet i dlatego brak standardów oceny oglądalności w internecie martwi marketerów na tyle, że znalazł się na drugim miejscu.

Dlaczego wydzielić? Bo dziś robimy wiele kampanii, ograniczając się tylko do tego medium, a dominującym kontentem jest video. Wygląda na to, że w temacie efektywności komunikacji jest jeszcze wiele wyzwań.

 

 

Share

Podobne artykuły