W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem strategicznym konkursu i gali, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2023.
KATEGORIA:
Social
TYTUŁ KAMPANII:
„Stop toksycznej chemii w praniu”
PRODUKT:
Clovin
LIDER:
FCB&theMilkman
WSPÓŁZGŁASZAJĄCY:
The Rockets
KLIENT:
Clovin
OPIS KAMPANII:
Clovin jako lokalna firma, na rynku chemii domowej konkuruje z globalnymi gigantami: P&G, Unilever, Henkel. Konkurencja traktuje ekologię i zdrowie jak trendy konsumenckie, co skutkuje cynicznym greenwashingiem. W Clovin dostrzegliśmy istotny problem jakim jest szerokie zastosowanie substancji hormonalnie czynnych, wpływających negatywnie na zdrowie i rozwój człowieka. Postanowiliśmy zająć się nim w sposób realny. Wpłynęliśmy na zmianę unijnego prawa, wyedukowaliśmy społeczeństwo i zapewniliśmy bezpieczną alternatywę w postaci produktów opatrzonych międzynarodowym certyfikatem ED FREE (wolnych od substancji hormonalnie czynnych). W efekcie, w ciągu roku niemal potroiliśmy sprzedaż, zwiększając sieć dystrybucji o 370%.
WYNIKI KAMPANII:
Wynikiem naszych działań jest zmiana prawa UE, która spowoduje, że już za 3 lata chemia domowa będzie wolna od substancji hormonalnie czynnych, a produkty ED FREE są szeroko dostępne.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII SOCIAL:
Chciałabym przedstawić jedną z bardziej inspirujących historii, która wykracza poza zwykłą kampanię. To opowieść pełna nadziei, sugerująca, że rozpoczęty proces zmian ma szansę stać się jednym z kamieni milowych w kształtowaniu lepszej przyszłości. To opowieść o determinacji, odwadze i wyjątkowej wizji. I to NIE! wielkiego koncernu, ale relatywnie małej firmy, która pokazała, że każdy może, a może nawet powinien zabrać głos na rzecz pozytywnych zmian tworzących lepsze jutro.
Data publikacji: 13.12.2023 r.