W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem strategicznym konkursu i gali, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2023.
KATEGORIA:
Long Term
TYTUŁ KAMPANII:
„Maestro. Wszystko czego chcesz od burgera”
PRODUKT:
McDonald’s
LIDERZY:
DDB Warszawa, OMD
KLIENT:
McDonald’s
OPIS KAMPANII:
Chcąc budować penetrację Maestro i przekonać do niego dotychczas nieprzekonanych, skierowaliśmy ostrze kreatywne na proces przekonywania. Stworzyliśmy format oparty na dynamice męskiej przyjaźni, w której jeden z kumpli ma bardzo wysokie wymagania i nie lubi przyznawać racji innym – szczególnie swojemu „frenemy”, fanowi Maestro. Duet Borys Szyc-Michał Żebrowski w zabawny sposób dramatyzował insighty dot. zachowań nieprzekonanych konsumentów i obalał stereotyp, że porządnego burgera można znaleźć jedynie w burgerowni.
WYNIKI KAMPANII:
Kampania skutecznie zwiększyła penetrację Maestro, co widać m.in. we wzroście dziennej liczby sprzedanych Maestro na tysiąc transakcji aż o 49% vs. sprzedaż we flightach poprzedniej platformy Maestro!
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII LONG TERM:
Na wstępie chciałem powiedzieć, że czuję się niezwykle wyróżniony móc w imieniu tak fantastycznego jury wręczyć złoto w kategorii Long Term. Obrady i praca z Wami to była wyjątkowa uczta marketingowa, dziękuję Wam bardzo.
Wszystkie złota w konkursie Effie to prace najwyższej próby, jednak poprzeczka w kategorii Long Term wędruje jeszcze wyżej – to kampanie marketingowe, które budują efektywnie marki przez co najmniej 3 lata. Każdy z nas jak tu siedzimy wie, że zrobić coś świetnie jeden raz wcale nie jest prosto, a robić coś świetnie i konsekwentnie przez długi okres, w świecie który nieustająco pragnie nowości, szybko się nudzi i pragnie zmiany, jest niezwykle trudno.
Nagradzana dziś kampania, to świetna długoterminowa praca oparta o genialną i wyróżnialną ideę kreatywną, o silny i celny insight konsumencki oraz nieproste wyzwanie biznesowe – jak przekonać nieprzekonanych? Jako jury doceniliśmy również konsekwencje oraz spójność w wykorzystaniu platformy, które jasno widać w wynikach marki jak i sprzedaży. Robi ogromne wrażenie finalny efekt związany z tym, jak flagowy produkt miał wpływ na całą markę i jej postrzeganie wśród konsumentów. Z dużą przyjemnością wręczamy zatem złoto w kategorii Long Term.
Data publikacji: 06.12.2023 r.